• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobody11

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
Berichten
552
deze macro wil hij niet uitvoeren... in excel 2003 werkt hij nochtans perfect, het probleem zit hem in de relatieve verwijziging, want als ik er een absolute verwijzing van maak, werkt het... iemand enig idee?

Code:
Sub selectioncolor()
   
   Selection.Select
    Selection.FormatConditions.Delete
    Selection.FormatConditions.Add Type:=xlCellValue, Operator:=xlLess, _
        Formula1:="=R[0]C[-1]"
    Selection.FormatConditions(1).Interior.Color = 13561798
  End Sub

heb ook al geprobeerd met

Code:
FormulaR1C1:="=R[0]C[-1]
 
deze macro wil hij niet uitvoeren... in excel 2003 werkt hij nochtans perfect, het probleem zit hem in de relatieve verwijziging, want als ik er een absolute verwijzing van maak, werkt het... iemand enig idee?

Code:
Sub selectioncolor()
   
   Selection.Select
    Selection.FormatConditions.Delete
    Selection.FormatConditions.Add Type:=xlCellValue, Operator:=xlLess, _
        Formula1:="=R[0]C[-1]"
    Selection.FormatConditions(1).Interior.Color = 13561798
  End Sub

heb ook al geprobeerd met

Code:
FormulaR1C1:="=R[0]C[-1]


dit is heel irritant, mijn excel is nederlands, en blijbkaar herkent hij RC verwijzingen niet, enkel RK verwijzingne.. weet iemand hoe ik dit kan aanpassen? het probleem is dat ik geen english language pack heb (had het liever gehad, maar blijbkaar is het enkel de nederlandse die ik kon installeren)..
 
Code:
Selection.FormatConditions.Add xlCellValue, xlLess, Formula1:=.Offset(0, -1).Address

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan