• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro's inschakelen opnieuw instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fredemel

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
Berichten
117
Geacht forum,

De standaard instelling van excel qua macro's is dat er een vraag in
een balk (of menuutje) komt of je de macro's wilt inschakelen.
Als je eenmaal "ja" hebt gezegd "vraagt" excel dit niet meer.
Ook al sla je het bestand NIET op. Maar ik wil dat deze vraag
ALTIJD opnieuw wordt gesteld.
Hoe en waar kan dat ingesteld/aangepast worden?
 
via het menu van excel en dan klikken op, opties voor excel klik in het venster dat verschijnt op vertrouwenscentrum klik daar op instellingen voor het vertrouwens centrum, en dan kun je het instellen onder > instellingen voor macro's
 
Nee,.... helaas. Dat doet ie niet. Misschien moet je het zelf maar eens proberen.... Ook al staan je instellingen op "alle macro's uitschakelen met melding" doet (excel 2007 + 2010) deze melding NIET meer geven. En dat is juist wat ik WEL wil.....
Het gaat er om dat als ontvangers de macro's niet activeren het bestand onbruikbaar is vanwege een startmacro d.m.v. "Private Sub Workbook_Open()".
Tijdens het ontwikkelen (en testen) werkt de "vraag" van excel niet meer, omdat hij op de een of andere manier onthoudt dat er één keer de macro's zijn geactiveerd. Als ik het doc dan NIET op sla en 'm weer open, wordt de vraag NIET meer gesteld en start de macro waardoor er noodzakelijke info meteen verdwijnt.
Sterker nog,..... Als ik zelf de macro activeer, het bestand NIET opsla en het bestand een andere naam geef.... vraagt excel het wel weer..... 'n BUG....?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan