macro's laten werken in combinatie met beveiliging op excel sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mstrik77

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Berichten
12
Hoi,
Ik heb even een vraag. Ik heb een macro (vba) verwerkt in een excel bestand, echter ik wil ook op meerdere tabbladen een aantal cellen beveiligen zodat die niet worden overschreven door anderen. Echter wat ik heb gemerkt is dat wanneer de beveiliging erop wordt gezet, dat de macro (vba) niet meer werkt. Hoe kan ik dit toch bewerkstelligen?
 
Dat kan alleen als je aan het begin van de macro de beveiliging uitzet, dan de macro laat draaien en dan de beveiliging weer aan zet.
 
het is juist bedoeld om beveiligd te zijn tijdens het muteren, aangezien het daar fout kan gaan. Bepaalde cellen mogen niet worden overschreven.
 
Als het beveiligd is kan je niks muteren.
Tijdens het draaien van de macro kan de gebruiker toch niks doen.
Dus gewoon doen zoals OctaFish al zei.
 
Je kan de beveiliging ook gewoon laten staan ...

Zet dan in het begin van de macro waar je wil mee wijzigen :

Code:
Sheets("MijnSheet").Protect Password:="JePaswoord", UserInterfaceOnly:=True

Dan is je werkboek nog altijd beveiligd aan de userinterface-kant maar niet voor de VBA toegang...
Op die manier kan niemand in de VBA nadien zonder het paswoord ook te kennen


De regel VBA en dat is een beetje onverwacht - als hij wordt uitgevoerd op een reeds beveiligd workbook - zorgt ervoor dat de macro er in kan wijzigen maar ... en dat is de clou : als de macro niet meer aktief is valt die toegang weg meteen weer weg ! m.a.w. is je workbook weer helemaal beveiligd ...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan