Mail gedeeltelijk binnenhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

computerPrutser

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2003
Berichten
63
Hallo,

Ik heb weer een "rare" vraag

Ik heb in mijn outlook 2 boxen (Accounts)
Een .be account en een .com account

Beide appart ingesteld, dus Outlook haalt mails binnen van de 2 accounts.

Nu wil ik dat ik zelf kan kiezen wanneer ik welke mail binnenhaal van welke box.

Om wat duidelijker te zijn, ik wil overdag mijn .com mailtjes beheren via mijn webmail.
Maar als mijn vrouw in de middag thuis komt, en ze zet outlook aan, haalt outlook direct alle mail binnen, ook van mijn .com box.

Ik heb het nu tijdelijk opgelost door 2 profielen / gebruikers aan te maken in XP, maar het moet toch mogelijk zijn om outlook de opdracht te geven om mail binnen te laten halen van 1 box ipv alle.

Ben benieuwd of iemand dit weet. Bij voorbaat dank!!

Groeten, Paul
 
Hoi,

Dan zou je bij het openen van Outlook elke keer handmatig moeten wijzigen, dat voor het 'com'-account niet moet worden gecontroleerd ...... totdat jij 's avonds thuis bent.
Want Outlook kan niet 'ruiken' wanneer er nu wél of niet moet worden binnengehaald en dat is ook niet in Outlook te regelen.

Dus het principe van twee gebruikers met elk een eigen Outlook-omgeving is eigenlijk prima ......
Wil je dat niet, dan kan je het comm-account opnemen in een aparte groep, en hiervoor regelen dat er géén automatische controle plaatsvindt, maar dat je dat zelf steeds handmatig doet (zie bijlage)
 

Bijlagen

  • Verzenden-ontvangen.JPG
    Verzenden-ontvangen.JPG
    74,1 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
neem dan Gmail

Met een Gmail.com adres kan je email bekijken via Webmail en downloaden in Outlook.
Alles wat in Outlook gedownload is blijft gewoon in Gmail staan,
daar kan je het archiveren en sorteren, maakt niet uit, het wordt - afhankelijk van je instellingen - toch gedownload in Outlook.
Bovendien kan je zowel via webmail als via Outlook berichten verzenden / beantwoorden.

Een andere oplossing is: gebruik 2 email programma's, bijvoorbeeld Outlook Expres en Miscrosoft Outlook. Je moet dan wel met je wijffie afspreken wat zij gebruikt en waar ze overdag af moet blijven.
:cool:
 
Bedankt mannen. Ik ga express & outlook installeren met 2 losse accounts. :thumb:

Met een Gmail.com adres kan je email bekijken via Webmail en downloaden in Outlook.
Alles wat in Outlook gedownload is blijft gewoon in Gmail staan,
daar kan je het archiveren en sorteren, maakt niet uit, het wordt - afhankelijk van je instellingen - toch gedownload in Outlook.
Bovendien kan je zowel via webmail als via Outlook berichten verzenden / beantwoorden.

Een andere oplossing is: gebruik 2 email programma's, bijvoorbeeld Outlook Expres en Miscrosoft Outlook. Je moet dan wel met je wijffie afspreken wat zij gebruikt en waar ze overdag af moet blijven.
:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan