Mail merge met tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ManuNeko

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2009
Berichten
110
Ik moet een brief maken voor verschillende mensen. Ik zou dat uiteraard met mail merge doen.

Afhankelijk van het type brief moet er een tabel wel of niet verschijnen. Ik weet wel hoe ik dat met een gewone tekst kan doen (als...dan..anders...), maar hoe doe ik dat met een tabel?
 
Leuk dat je af en toe een tabel wilt, maar ik neem toch aan dat er in die tabel wat moet komen te staan... En komt die inhoud uit je gegevensbestand, of is dat vaste tekst?
 
Om dat nog even te verduidelijken: als je een Als..Dan..Anders aanmaakt, kun je er niet zo heel veel mee, behalve wat teksten in de Waar en Onwaar tekstvakken zetten. Het echte werk doe je dus later. Kies dan voor <Andere veldweergave>, en vervang de tekst in de variant die je wilt aanpassen door de tabel die je wilt maken. Iets als:

{ IF { MERGEFIELD geslacht } = "M" "
Naam Functie Vestiging
{ MERGEFIELD "achternaam" } { MERGEFIELD "functie" } { MERGEFIELD "Vestiging" }
" "" }
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan