Mail verzenden met query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stabiloy

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2009
Berichten
129
Hallo,

heb al een manier gevonden om ze te verzenden. mailmerge via word ofzo heet het volgens mij. Maar mijn vraag is nu naar hoeveel adressen ik dit kan verzenden.

Grtz,
Nick
 
Laatst bewerkt:
Zoveel als dat je hebt.... Waarom zou daar een limiet aan zitten? Je maakt voor elk adres een mailmerge aan, dus dat kun je lang vol houden... Ik heb wel eens een paar honderd mails verstuurd zonder problemen.
 
Zoveel als dat je hebt.... Waarom zou daar een limiet aan zitten? Je maakt voor elk adres een mailmerge aan, dus dat kun je lang vol houden... Ik heb wel eens een paar honderd mails verstuurd zonder problemen.

je krijgt ook geen ruzie met je provider oid?
 
't Was op 't werk, met Exchange server. Maar dat maakt toch niet uit? Overigens heb ik nu glasvezel thuis, en die kijken niet op van een meeltje meer of minder ;)
 
Dit is sterk afhankelijk van welke provider je gebruikt...
Ik las op een forum dat de max bij een bepaalde provider 50 emails was...
Bedrijfsemail heeft logischerwijs vaak een grotere emailverkeer mogelijkheid (>1000 oid).

Veel providers hanteren toch wel een specifieke limiet!
Voorbeeldjes: 100 ontvangers per email, 500 mails per uur, 1000 ontvangers per dag of max 10Mb bijlage etc etc.
Kortom geen ruzie, mails worden waarschijnlijk gewoon niet verzonden...

Je zou verwachten dat dit soort info makkelijk inzichtelijk is op het internet (providers, vergelijkingssites), maar dit is helaas niet het geval...
Voorbeeldje goede site:
email limits

Maar ik zou in ieder geval even contact opnemen met je provider.
Een mailtje sturen kost 5 minuten en je hebt gelijk een rechtsgeldig document. ;)
Alleen een antwoord krijgen duurt wat langer dan 5 minuten...

Voorbeelden van vragen:
Hoeveel ontvangers per email?
Wat is de interval? Bijvoorbeeld: Hoeveel mails per 1/2 of 1 uur?
Hoeveel ontvangers/mails per dag?
Grootte email? (dit is vast al wel bekend bij jou)
 
Nu weer terug naar de vraag: slaat de vraag op de techniek (hoeveel mailtjes kan ik verzenden) of op de logistiek (hoeveel mag ik van de provider)?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan