• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mailen met meerdere adressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterBijns

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2008
Berichten
110
Hallo allemaal,

Dit prachtige bestand om te mailen stond in een topic van iemand op dit forum, in die topic vroeg ik voor een oplossing voor 2 wensen aangaande dit bestand.
Ik werd op mijn vingers getikt omdat ik een vraag stelde in iemands anders zijn topic, ik wist niet dat dit niet netjes was en daarmee eigenlijk not done..! Ik had dit mij niet gerealiseerd anders had ik het niet gedaan.
Mijn excuus voor deze grove misstap.

Welnu dan het bestand.

Ik heb daar nog 2 vragen over met 2 wensen en hoop dat iemand deze voor mij kan oplossen

Dat zijn een 2e kolom met e-mail adressen welke ook met ja of nee kunnen worden aan of uitgezet kunnen worden Dit wil ik graag omdat de personen waar ik heb bestand naar toe ga mailen veelal 2 mail adressen hebben een privé en een zakelijk adres.
Daarom wil ik een 2e kolom met de zakelijke adressen welke ik ook aan of uit kan zetten met Ja of Nee zoals dat nu al voor die ene kolom geldt.

En dan wil ik graag de inhoud van cel E16 op blad KIES als onderwerp in de mail.

Voor mij is deze VBA abracadabra niet weggelegd en heb hierbij echt hulp nodig.

Alvast heel erg bedankt voor een oplossing een nogmaals mijn excuses voor mijn ongepastheid.

Groet, Peter
 
Hoi Peter,
Dit scriptje dat je bedoelde had ik daar gepost, en idd de opmerking van warm bakkertje was terecht:)
Heb jij toevallig al een vbtje
Uw eerste vraag lijkt mij al overbodig
Maak in dezelfde kolon naam 1 p (prive) prive emailadres
naam 2 z (zakelijk) zakelijk emailadres en zet naar behoefte één of allebei op ja of neen, hoef je maar een kolom af te lopen.
voor uw tweede vraag zal morgen eens kijken
Greetz
 
Hallo gast0660,

Ja een zeer simpele oplossing waarom heb ik daar zelf nu niet aan gedacht ik had gedacht 2 kolommen, helemaal niet nodig dus.

Dank voor je snelle reactie en ik hoop dat je mijn 2e vraag ook kunt oplossen.

Groet, Peter
 
Hoi,
Zoals bepaalde forum leden weten, zit al 8 dagen met koorts en een hoofdje vol watten , vandaag is het de eerste dag dat het beter gaat, morgen ga ik het zeker eventjes bekijken , zet anders al uw vbtje online waarschijnlijk is er iemand sneller dan ik , forum blijft hier draaien tot 00.00 uur en + en ik lig om 20.00 uur in mijn nestje.
 
Beste allemaal,

Allereerst beterschap voor gast0660 en dat het snel weer beter zal zijn.

Dan hier het voorbeeld bestand.

Ik wil in het onderwerp van de mail de inhoud van cel E16.

Weer bedankt op voorhand, Groet, Peter
 

Bijlagen

  • Automatisch mailen.xlsm
    24,7 KB · Weergaven: 44
E16 is leeg?

Ergens in de volgens mij onnodige vele regels dit neerzetten (.subject vervangen)

Code:
.Subject = ThisWorkbook.Sheets("Kies").Range("E16")
 
VenA,

Dank voor je reactie.

Deze code had ik er zelf ingezet maar dan bleef het onderwerp in de mail leeg,

.Subject = Sheets("Kies").Range("e7").Value

als ik dan op het knopje mail drukte opende de nieuwe mail snel maar waas zoals gezegd het onderwerp leeg.

Als ik jouw code er inzet dan duurt het wel een halve minuut eer dat de nieuwe mail zich opent en het onderwerp is ook dan nog leeg.

Ik gebruik Outlook 2010 en Windows 10 home.

Groet, Peter
 
Hoi
Deze werkt bij mij
Code:
.Subject = ThisWorkbook.Sheets("Kies").Range("E16")[COLOR="#FF0000"].Value[/COLOR]
Succes
 
gast0660,

Dank dat je op jouw ziekbed een oplossing voor mij hebt, ik heb ook al gezien waarom de eerder gegeven oplossing van VeneA bij mij niet werkte.
Het is geheel aan mijn onkunde te danken, ik had .subject = en daarachter de de suggestie van VenA

subject = ThisWorkbook.Sheets("Kies").Range("E16").

Bij beide formules zal ik maar zeggen werkt het zoals ik wilde hebben.

Dank beiden voor jullie voor mij onmisbare hulp.

Groet, Peter
 
Het kan ook met VBA:

Code:
Sub M_snb()
    With Application
        .ScreenUpdating = False
        .EnableEvents = False
    End With

    Sheets("Blad1").Copy
    With ActiveWorkbook
        .SaveAs Environ(23) & "\nieuwe partij.xlsx", 51
        .Close 0
    End With
    
    With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(0)
        .Subject = [kies!E16]
        .To = Join(Filter([transpose(if(kies!B2:B60="","~",kies!B2:B60))], "~", 0), ",")
        .body = Join([transpose(kies!D1:D60)], vbLf)
        .Attachments.Add Environ(23) & "\nieuwe partij.xlsx"
        .Send
    End With

    With Application
        .ScreenUpdating = True
        .EnableEvents = True
    End With
End Sub

Zoals bijv. hier staat beschreven: http://www.snb-vba.eu/VBA_Excelgegevens_mailen.html#L22
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan