• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mailen via vba in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald1986

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Berichten
296
Goedemiddag allemaal,

Ik wil graag via vba een mail versturen in excel. Ik heb de dingen van Ron de Bruin gezien, maar dit is voor mij nog erg ingewikkeld.

Het adres waar de mail heen moet staat op Blad1 in cel A1
Het onderwerp die de mail moet krijgen staat op Blad1 in cel A2
De tekst die in de mail moet komen staat op Blad1 in cel A3

Weet iemand of ik dit op een niet erg complexe manier kan doen?

Bij voorbaat dank!
 
Veel simpeler als de codevoorbeelden van Ron wordt het anders niet; als je daar niet uitkomt, weet ik niet of je te helpen bent :). Bovendien zeg je niet wàt je wilt mailen, en dan is elke gerichte vorm van hulp sowieso onmogelijk.
 
sorry, vergeten er bij te zetten. Het gaat om alleen een email met de tekst die dus in A3 staat verzonden door outlook. Zonder bestand in de bijlage of iets dergelijks.
 
Mail met celinhoud verzenden via outlook, is op zich niet complex.
Dat kan als volgt.

Code:
Sub MailCelinhoud()
    With CreateObject("outlook.application").CreateItem(0)
        .To = Blad1.Range("A1")
        .Subject = Blad1.Range("A2")
        .body = Blad1.Range("A3")
        .display
    End With
End Sub
Hiermee wordt het mailtje klaar gezet en moet nog op verzenden worden gedrukt.
Wanneer je display door .send vervangt wordt het direct verzonden. Meestal wordt er dan een irritante beveiligingswachttijd ingebouwd.

Mvg Leo
 
Zoiets is inderdaad wat ik zoek. Heb nu geen outlook bij de hand maar ga het morgen direct uitproberen! in ieder geval ontzettend bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan