Mailmerge formattering, punten en komma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus2005

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2005
Berichten
2.622
Ik heb een mail merge gemaakt op basis van een spreadsheet. Loopt als een trein.
Ik heb alleen problemen met de formattering van een percentage.

23.34% moet worden 23,34%

Hoe moeilijk kan dat zijn?

{ MERGEFIELD "Percentage" \# "##,##" } werkt niet. Word blijft hardnekkig de punt tonen.

Wie helpt me verder?

Thx, Guus
 
Laatst bewerkt:
- Open het hoofddocument in Word
- Klik op Extra / Opties/ tabblad Algemeen en vink "Conversie bevestigen bij openen" aan.
- Klik op OK.
- Klik op "Adressen selecteren" en kies het excel document via Extra/ Brieven en - verzendlijsten/ Afdruk samenvoeg/Bladeren.
- Kies in het volgende venster voor "MS-Excel werkbladen via DDE (*.xls)" en klik op OK.
- De tekst "Heel Werkblad" dient geselecteerd te zijn (blauw).
- Klik op OK.
- Let er op dat alle adressen aangevinkt zijn en klik op OK.
- Klik op "Volgende: Uw brief schrijven" en op "Volgende: Briefvoorbeeld” en vervolgens op "Volgende: Samenvoeging voltooien".
 
- Open het hoofddocument in Word
- Klik op Extra / Opties/ tabblad Algemeen en vink "Conversie bevestigen bij openen" aan.
- Klik op OK.
- Klik op "Adressen selecteren" en kies het excel document via Extra/ Brieven en - verzendlijsten/ Afdruk samenvoeg/Bladeren.
- Kies in het volgende venster voor "MS-Excel werkbladen via DDE (*.xls)" en klik op OK.
- De tekst "Heel Werkblad" dient geselecteerd te zijn (blauw).
- Klik op OK.
- Let er op dat alle adressen aangevinkt zijn en klik op OK.
- Klik op "Volgende: Uw brief schrijven" en op "Volgende: Briefvoorbeeld” en vervolgens op "Volgende: Samenvoeging voltooien".

Je bent me al kwijt op de vierde regel. Ik heb de engelse versie dus het is even zoeken.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het hele zooitje gelijk wordt verstuurd. Ik wil er wel een beetje controle op houden op wat ik verstuur.
Het is een hoop moeite om van een punt een komma te maken.
Ik begrijp dat de opmaak uit Excel overgenomen moet worden in Word en dat daar het probleem ligt?

Misschien moet ik er geen punt van maken... Maar ja, dat wil ik ook niet.

Alvast bedankt!
Guus2005
 
Heeft dit niet te maken met de regionale settings van de pc ?
D.w.z. dat hij naar de landinstellingen kijkt zoals die op de pc ingesteld staan, het verschil zal hem zitten in een engelse/amerikaanse landinstelling en de nederlandse landinstellingen. (start - configuratiescherm - landinstellingen) Daar zie je bij valuta en getal de notaties staan (met . of met ,) en dat kan je desgewenst veranderen.
 
Nee. De regional settings staan goed want bedragen worden wel goed weergegeven.
Ik heb hiervoor succesvol het \# "€ #.##0,00" commando toegepast.
 
Het lijkt erop dat ik hier niet verder kom.
Bedankt voor de moeite!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan