Map synchroniseren met een map op een andere computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

DirkQ

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Berichten
311
Hallo.
Ik heb een thuis netwerk met Windows XP en Windows 7 home premium computers.

FYI, Het spul is goed beveiligd en ik verdom het om naar Windows 10 te gaan zodat alles wat ik in typ bij Micro$oft belandt en wat er nog meer mis is met dat systeem..

Ik werk met een laptop en een desktop computer aan het zelfde project
Daarvoor heb ik op beide computers de zelfde werk map met de zelfde naam.
Het zo mooi zijn als ik mijn werk opsla, het ook in die andere map op de andere computer in het netwerk wordt geslagen.
Maar ik wil die synchronisatie niet automatisch hebben, domweg omdat ik niet wil dat een van de computers de andere synchroniseert met oudere bestanden.
Ik bedoel als ik een tijdje ben weg geweest buiten de netwerk verbinding dat er geen automatische dingen gebeuren.

Dit is me ook eens overkomen toen ik het met een dingetje als dropbox of google drive heb gedaan
En dat was (op zijn zachts gezegd) vervelend.
Bovendien vertrouw ik die services totaal niet.

Om het dus samen te vatten ik zoek een manier die me bij saven of afsluiten (met een popup schermpje?) iets vraagt als:
[Ook op de andere locatie opslaan? Ja/Nee]
Het hoeft niet via internet te werken.

Ik heb al heel wat op google gezocht maar daar vind ik alleen oplossing als cloud/dropbox/googledrive etc.
De backup software die ik to zover heb bekeken wil dat ook naar die cloud dingen doen.
En dat wil ik dus niet.

Wie herkent dit, en kan mij software aanraden of misschien vertellen hoe ik dat in windows 7 kan instellen?
 
Haha, zit er al in v.a. XP en voor 10 zijn er vele tools in omloop om het uit te zetten.
de windows XP machines zijn alleen data bakken die doen niet mee het gaat tussen twee 64bit windows 7 computers.
Windows 10 wil ik niet eens
Ik ga dat eens bekijken..:)
 
Je kunt Allwaysync gebruiken. Gratis tot 100.000 bestanden per maand of zoiets.
 
Je kunt Allwaysync gebruiken. Gratis tot 100.000 bestanden per maand of zoiets.
Is dit dit interen op een lokaal netwerk of via internet, want cloud services via internet wil ik niet.
 
Goeie tip allwaysync
Nu nog eens zien of het twee kanten uitwerkt als ik het op mijn andere pc zet
 
Op W7 altijd Allway Sync gebruikt op WXP weet ik niet meer. Synchronisatie beide richtingen en maak doel gelijk aan bron is midden bovenin in te stellen. Soorten mappen/paden kun je instellen. Ftp server, SFTP server, Amazon S3, OffsiteBox, Google Docs etc. Er hoeft volgens mij niets automatisch en eerst analyse en dan synchronisatie (keuze).

Betaal een paar cent voor een sleutel als het werkt zoals jij wilt, dat is het waard. Onder > Toon > Opties komen alle taken te staan en daar zijn de regels/voorkeuren/beleid per taak aan te passen.
 
Laatst bewerkt:
Op die XP computers hoef ik het niet te gebruiken, het is niet voor backup maar dat ik op twee computers het zelfde werk kan doen en dat opslaan in map die dan synchroniseer met de map in de andere PC.
Ik heb een identieke map op mijn Laptop en PC, als ik een tijdje weg ben kan ik de map van de andere pc niet bereiken.
Nu wordt da automatisch aangepast als ik weer thuis ben.
Allway sync op laptop staat op automatisch en de PC op handmatig om te voorkomen dat de nieuwe info van de laptop overschreven wordt door de oude van de PC.

En mocht het een keer verkeerd gaan door mijn eigen fout, maakt wordt er door de pc,wel automatisch nog een backup gemaakt in een derde map.
Te samen met de backup die het programma zelf maakt heb ik dan voldoende zekerheid.

Ik ben er wel blij mee.

Voor mij is het opgelost

Dankjewel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan