• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Markeren van regels ipv cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

brop

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2007
Berichten
166
Ik heb een document waar ik bij het woord ja een groene regel wil zien en bij het woord nee een rode. Nu krijg ik middels start-> voorwaardelijke opmaak ->markeringsregels voor cellen voor elkaar dat desbetreffende cel groen wordt, maar niet de hele regel. Ik gebruik Excel 2010. Wie kan mij helpen?

Groeten Brop
 
in welke cel moet ja of nee staan voor de opmaak, je geeft te weinig informatie, en zonder voorbeeld is het nog moeilijker
 
Ik heb bv. een bestand met 3 kolommen. kolom A bevat een relatienummer, kolom B een Naam en Bij kolom C, wil ik ja of nee invullen. Zodra ik bij kolom C ja invul, dan wil ik dat op diezelfde hele regel (dus ook kolom A en B) de cellen groen worden, dus niet alleen de cel in kolom in C.
 
Bijgaand een klein voorbeeldje waar dat is ingesteld met voorwaardelijke opmaak.
 

Bijlagen

  • vb.xlsx
    15,8 KB · Weergaven: 56
Perfect, maar nu de grote vraag. Hoe doe ik dit?

Groeten Brop
 
Eerst het bereik selecteren waar de kleuren moeten inkomen.
daarna via voorwaardelijke opmaak de formule invoeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan