• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Matrix met twee sleutels en twee tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esducsafe

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
185
Een waarde bepalen met twee zoeksleutels in twee tabellen lukt niet. Wie kan wij helpen? Alvast bedankt.
Esko
 

Bijlagen

  • Matrix2tabel.xls
    32,5 KB · Weergaven: 34
Er is al 10x naar jouw bestand gekeken, waarschijnlijk om te zien of er van daaruit duidelijk is wat gevraagd wordt.

Kan je een beetje meer uitleg geven wat precies de bedoeling is? Welke resultaat verwacht je dat er komt?
 
Een poging tot.. als ik je bedoeling tenminste goed begrepen heb.
Om te kunnen checken uit welke rij van de tabel de waarden opgehaald worden, heb ik die
waarden lichtjes aangepast.
 

Bijlagen

  • Matrix2tabel2.xls
    38 KB · Weergaven: 37
Een poging tot.. als ik je bedoeling tenminste goed begrepen heb.
Om te kunnen checken uit welke rij van de tabel de waarden opgehaald worden, heb ik die
waarden lichtjes aangepast.

Wher, bedankt voor je hulp.
Zelf was ik nooit, ook niet met veel speuren, achter de toch wel complexe formule gekomen. Formule werkt (toch) perfect. Nogmaals dank.
Met vriendelijke groet,
Esko
 
Laatst bewerkt:
Wher, bedankt voor je hulp.
Zelf was ik nooit, ook niet met veel speuren, achter de toch wel complexe formule gekomen. Formule werkt perfect. Nogmaals dank.
Met vriendelijke groet,
Esko

Onderstaande wijziging formule (het was even zoeken), om uitbreiding selectie gemakkelijker te kunnen uitvoeren, toegevoegd.
Code:
=formule Wher:
INDEX($A$13:$G$19;SOMPRODUCT(($A$3:$G$9=H4)*{[COLOR="Red"]1\2\3\4\5\6\7}[/COLOR]);VERGELIJKEN(I4;$A$12:$G$12;0))
formule met mijn aanpassing:
=INDEX($B$14:$H$20;SOMPRODUCT(($B$4:$H$10=I4)*([COLOR="red"]$A$4:$A$10[/COLOR]));VERGELIJKEN(J4;$B$13:$H$13;0))
 

Bijlagen

  • Matrix2tabel(2x).xls
    36,5 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Het rode gedeelte van de formule kon je eventueel ook schrijven als: 'rij($A$1:$A$7)', maar vermits de getallen 1,2,3, enz.. toch voorkomen in A4, A5, enz...is je huidige oplossing de meest practische.
 
Het rode gedeelte van de formule kon je eventueel ook schrijven als: 'rij($A$1:$A$7)', maar vermits de getallen 1,2,3, enz.. toch voorkomen in A4, A5, enz...is je huidige oplossing de meest practische.

Code:
Hartelijk dank voor je (rij)aanvulling.
Esko
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan