Mediabox vast IP-adres geven in Experiabox V8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Berichten
1.945
Hallo,

Ik wil mijn mediabox (Eminent 7080) een vast IP-adres geven in mijn Experiabox V8 van telfort maar dat wil maar niet lukken dus zou iemand mij daar a.u.b. mee willen helpen ........ :thumb:
 
Een apparaat een vast IP adres geven doe je in het apparaat zelf. Je kiest dan een adres dat buiten de DHCP range, maar uiteraard wel in hetzelfde netwerk valt.

Mijn Telfort modem zit overigens op 192.168.1.254
 
Laatst bewerkt:
Handleidingen in div. talen: hier
In de NL handleiding-versie staat het op pagina 10 en 11; pagina 10 om in de juiste menu-sectie te komen, pagina 11 voor de echte instel-instructie ("FIX IP (Een statisch IP-adres invullen)")

Tijs.
 
Ik moet toch in de Experia zijn om hem een vast IP-adres te geven en niet in de Eminent of zie ik dat verkeerd en waar in de Experia moet ik dan zijn?
 
Zoals ik al zei, een apparaat een vast IP adres geven doe je in het apparaat zelf.
Je moet dus in de Eminent zijn. De handleiding die dnties aangeeft beschrijft hoe je dat in de Eminent moet doen.
 
En toch lukt het me niet :(

Volgens mij geeft de handleiding aan hoe je dit moet doen als je de Eminent aansluit met een kabel maar ik heb dit draadloos gedaan en misschien wil het daarom niet lukken.

Kan iemand me opgang helpen please .....
 
Nee, dat moet je zelf doen.
Weet je wel welk ip-adres de mediabox nu heeft (gekregen) van de Experiabox?

Tijs.
 
Dat betekent dat hij geen ip-adres heeft gekregen en dus maar eentje heeft gegokt.
Dat geeft me ook het idee dat (combinaties zijn mogelijk):
a. Er MAC filtering is ingesteld in de Experiabox. Indien ja, zet dat uit en herstart je mediabox. Kijk na of er dan wél een ip-adres wordt toegekend aan de mediabox.
b. De reeks uit te geven ip-adressen in de Experiabox volledig is toegekend (bijv. omdat er een DHCP leasetijd van onbeperkt is opgegeven of dat de reeks te klein is gemaakt). Kijk dat na bij de DHCP server-instellingen van de Experiabox
c. Er misschien draadloos een probleem is met de mediabox. Probeer het (ook) bedraad.

Tijs.
 
a: MAC filtering stond NIET aan
b: Waar kan ik dit nazien want ik kan het niet vinden ..:(
c: lijkt me niet want af en toe dan heb ik een IP-adres in de 192 ..... range
 
INTERNET
ADSL: CONNECTED
Mode: G.992.5 (ADSL2+)
Download: 11996 Kbps.
Upload: 1040 Kbps.
WAN IP: 195.240.225.95
Subnet Mask: 255.255.252.0
Gateway: 195.240.227.254
Primary DNS: 195.241.77.55
Secondary DNS: 195.241.77.58

Release

GATEWAY
IP Address: 192.168.2.254
Subnet Mask: 255.255.255.0
IPv6: Disabled
DHCP Server: Enabled
Firewall: Enabled
UPnP: Disabled
Wireless: Enabled
NAT: Enabled
USB: Enabled
ECO: Disabled
DDNS: Disabled
Remote Management: Disabled
Helpdesk Support: Disabled

INFORMATION
Numbers of DHCP Clients: 2
Runtime Code Version: 02.00.125W4 (11.01.2013-11:01:22)
Boot Code Version: v3.00.06c
ADSL Modem Code Version: 5.4.4.0.1.1
LAN MAC Address: 84-9C-A6-87-69-46
Wireless MAC Address: 84-9C-A6-87-69-46
WAN MAC Address: 84-9C-A6-87-69-45
VoIP MAC Address: 84-9C-A6-87-69-45
Hardware Version: R02
Serial Num: A305035075
 
Wat bedoel je met "c: lijkt me niet want af en toe dan heb ik een IP-adres in de 192 ..... range " ?
Je bedoelde met dat 169.254.37.71 toch ip-adres het ip-adres van de Eminent mediabox???

Tijs.
 
Ja dat was (is) het IP-adres van de Eminent maar vorige week kreeg de Eminent wel gewoon een IP-nummer van 192.168.2.1
 
Als hij dat 169.254.37.71 bekend het dat hij geen IP adres van de DHCP heeft gekregen. Die kan op dat moment dus kennelijk niet worden benaderd. Als hij af en toe wel een adres in de 192 reeks van de DHCP krijgt en af en toe niet, dan zou ik eens je bekabeling controleren als het bedraad is.
 
Laatst bewerkt:
Tsja, als de Eminent nu geen ip-adres meer krijgt dan is er (dus) wat aan de hand. En dat los je (m.i.) ook niet op door een vast ip-adres aan 'm te geven!
Dus toch maar eens de Eminent bedraad aansluiten en kijken of de Eminent dan wel (ook) een 192.168.2.x ip-adres krijgt. Indien ja, dan is er dus in het draadloze gebeuren wat aan de hand.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan