Meerdere filters tegelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jesse2

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2011
Berichten
340
Ik ben bezig met een formulier met meerdere records.
op dit formulier heb ik 4 knoppen met filter voor het veld productie.
met deze knoppen filter ik tussen productie 1 ,2 ,3 en 4.
nu heb ik ook een keuzevak voor het filteren van de datum.
In het keuzevak staan datums uit de tabel, als je een datum kiest worden alle records met die datum weergegeven.
het is op deze manier niet mogelijk om tegelijk op productie en datum te filteren

Vraag: is het mogelijk om deze filters samen te laten werken zodat er tegelijk op productie en datum kan worden gefilterd?


Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het formulier gedownload het ziet er zeer goed, uit alleen ik zie door de bomen het bos niet meer.
het zijn zoveel filters en opties. ik wil maar 2 filters tegelijk kunnen gebruiken dat is alles.
 
Als je de code bekijkt, dan zie je (hopelijk) dat het filter generiek wordt opgebouwd; elke keuzelijst en elk tekstvak gebruikt in beginsel dezelfde routine om het filter te maken. Als je dus de generieke functie pakt, en in je eigen formulier plakt, dan is het gebruik ervan heel simpel.
Hierbij een paar voorbeelden die misschien iets simpeler filteren..
 

Bijlagen

  • Filter_Rapport.rar
    33,6 KB · Weergaven: 61
  • Filteren Uitgebreid.rar
    74,6 KB · Weergaven: 64
Dat wordt dan vanavond; misschien dat iemand anders ovedag tijd heeft...
 
Op het werk gebruiken we 2003 (hopelijk nog vele jaren, maar dat zal wel niet ;) ) Vandaar...
 
Ik zie niet precies wat je aan het doen bent; je knoppen Productie1-4 hebben geen code, dus die doen niks. Verder heb je in je voorbeeld tabel maar één datum zitten, dus je kunt ook niet controleren of het datumfilter werkt of niet.
 
achter de knoppen zitten query's, om op productie 1,2,3,4 te filteren. en als je een record met een andere datum toevoegt en test werkt het.
het werkt alleen niet samen. maar ik zal het waarschijnlijk via een omslachtige manier gefilterd hebben ben ik bang. ik heb ook geen idee hoe ik via code op
Productie 1,2,3,4 zou kunnen filteren.
 
Laatst bewerkt:
zou je misschien nog eens kunnen kijken? of tips geven
ik vind met code werken nog erg lastig.
 
Als je een versie kan posten waarbij de code achter de knoppen hangt, en wat gevarieerdere data: geen probleem!
 
ik ga mijn best doen.
de macro optie filter toepassen kan in dit geval niet?
 
is misschien een domme vraag maar hoe pas ik een filter toe in vba(zo heet het toch?).
ik heb gezocht en vond Docmd.ApplyFilter
Dit past voor zover ik begrijp de formulierfilter toe, en is dus niet wat ik nodig heb.
 
Als ik het woord 'macro' zie stop ik meestal met lezen :D
ApplyFilter doet niks anders dan een reeds ingesteld filter uitvoeren. Zonder filter gebeurt er dus niks.
 
weet je een site waar uitleg word gegeven voor het maken van zon filter? want ik snap niet precies hoe dat moet.
ik maakte in het verleden vaak filters via querys vandaar.
 
Je zult nog even geduld moeten hebben; ik ben de betreffende hoofdstukken voor de cursus nog aan het schrijven; de eerste aflevering over filteren staat in de komende nieuwsbrief :)
 
Elke maand gratis op de voordeurmat!
 

Bijlagen

  • Nieuwsbrief.jpg
    Nieuwsbrief.jpg
    25,6 KB · Weergaven: 58
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan