• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere kolommen invullen met nieuwe drop-down, door keuze 1e dropdown.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ngijsbers

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2018
Berichten
8
Beste Allen,

Na wat zoektocht ben ik wel wijzer geworden hoe je met "Namen+Gegevens validatie" 2 drop down menu's aan elkaar kunt koppelen afhankelijk van de waarde in het eerste drop down.

Nu het volgende:
Mijn intentie is om veel meer kolommen aan de eerste gekozen waarde te koppelen.
Ofwel, graag wil ik in de kolom "Type beveiliging" een keus maken waarmee alle andere kolommen worden ingevuld met een nieuwe drop down met bepaalde corresponderende waardes.


Bijvoorbeeld:______________________________________
1e kolom: keuze uit Types, (keuze is Zekering DII/DIII)
2e kolom: wordt gevuld met drop down lijst "Schakelen" corresponderend aan "Zekering DII/DIII" --> hier kan dan opnieuw een keuze uit de lijst "Schakelen"worden gemaakt.
3e kolom: wordt gevuld met drop down lijst "Polen" corresponderend aan "Zekering DII/DIII" --> hier kan dan opnieuw een keuze uit de lijst "Polen"worden gemaakt.
etc.

Op het moment dat in de eerste kolom een andere waarde wordt gekozen moeten er in de opvolgende dropdown menu's ook andere waardes worden weergegeven.

1e kolom: keuze is "Installatieautomaat"
2e kolom: wordt gevuld met drop down lijst "Schakelen" corresponderend aan "Installatieautomaat" --> hier kan dan opnieuw een keuze uit de lijst "Schakelen"worden gemaakt.
3e kolom: wordt gevuld met drop down lijst "Polen" corresponderend aan "Installatieautomaat" --> hier kan dan opnieuw een keuze uit de lijst "Polen"worden gemaakt.
etc.
_______________________________________________________

Voor zover ik nu weet:
- d.m.v. =INDIRECT(*) in gegevensvalidatie en het benoemen van "Namen" kunnen enkele/meerdere kolommen worden gekoppeld. mij lukt dit tot op heden tot 2 kollomen (1e en 2e keus).
- d.m.v. vert.zoeken/Vlookup kun je wel waardes invullen maar geen dropdown genereren.


In de bijlage een testfile met 2 bladen, 1 invulpagina waar de magie zijn werk moet doen en 1 gegevenspagina waar alle data staat.
Let op: op de gegevens pagina staat een matrix van types x kolom informatie.

In de hoop een stuk wijzer van jullie te mogen worden en dat de vraag helder is,
Dank alvast!

MVG, Nigel
 

Bijlagen

  • Test.xlsx
    11,7 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste SNB

Ik ga het bekijken, mocht ik nog met vragen zitten zal ik van mij laten horen.
Dank U!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan