Meerdere Kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

neelen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 apr 2010
Berichten
4
Hallo,
Ik heb een vraag over Acces, ik heb er een paar jaar geleden mee gewerkt maar ik heb het idee dat mijn geheugen me in de steek heeft gelaten:D

Voor een collega moet ik een soort van weekoverzicht maken. In het weekoverzicht heb 1 tabel aangemaakt met 52 kolommen voor de weken, een kolom met taken en een kolom met de namen van de users die deze taken moeten uitvoeren.

Mijn vraag is hoe kan ik op een makkelijke manier realiseren dat mijn collega bij het openen van de database een input schermpje krijgt waarmee hij een week kan aangeven om de taken en de gebruikers weer te geven.
Gaat dit met filteren?

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Ron Neelen
 
Ik zou het veel simpeler aanpakken, en geen weken apart opslaan, maar gewoon een datumveld gebruiken. Met behulp van queries, formulieren en rapporten maak je dan weekoverzichten. Want wat doe je als je naar een ander jaar overgaat?
 
Beste OctaFish,

Het is in principe een jaaroverzicht. Dit zijn taken die elk jaar terugkomen. Maar nu wilt mijn collega dus een overzicht krijgen per week, om precies te kunnen controleren wat voor taken er uitgevoerd moeten worden.
 
Zou ik toch nog steeds een tabel met drie kolommen gebruiken: UserID, Datum en Taak.
En met behulp van een rapport maak je dan een mooi overzicht op basis van weken.
Hou het simpel...
 
Ok Octafish ik zal het eens proberen.

Maar hoe kan ik dat dan omzetten van datum naar week?

Gr,
Ron
 
Je hoeft dat verder niet om te zetten. Met een query voeg je een berekend veld toe, waarin je met de functie DatePart het weeknummer genereert. Je krijgt dan iets als:
Weeknr=DatePart(["ww";[Datum])
En daar kun je dan verder op bouwen of filteren.
 
Octafish bedankt voor je hulp, het is me eindelijk gelukt.
Ik heb alleen nog 1 vraagje is het ook mogelijk dat ik een bereik geef?
Dus b.v. ik wil alle gegevens zien van week 1 t/m 4.

Gr,
Ron
 
Je kunt bij het veld [weeknr] een criterium zetten: BETWEEN [Beginweek] AND [Eindweek]. De query vraagt dan om deze waarden. Om er zeker van te zijn dat je ook alleen getallen krijgt op de vraag, kun je via <Query>, <Parameters> de parameters Beginweek en Eindweek definiëren als een numerieke waarde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan