• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere selecties in één overzicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter404

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2007
Berichten
76
Hallo allemaal

Ik heb het volgende probleem. Ik krijg van een collega een groot adressenbestand dat voor mailings gebruikt wordt. Nu wordt mij gevraagd of het mogelijk is om meerdere selecties hierin te maken. Omdat het bestand te groot is en ook privacy gevoelige gegevens bevat heb ik de opmaak overgenomen en even wat andere data er in gezet. In dit voorbeeld gaat het om mailing naar voetbalclubs. Hoe kan ik zorgen voor een adressenlijst voor clubs die in de eredivisie en de jupiler league spelen?

Ik kan ze in het kleine voorbeeld makkelijk onder elkaar kopieren en plakken, maar dat is bewerkelijker in een bestand met honderden rijen en meer dan 20 groepen. Ik ben bezig geweest om iets met een draaitabel te doen, maar kom er niet uit.

Kan iemand me helpen?

Groeten
PeterBekijk bijlage voorbeeld meerdere selecties.xls
 
Ik ga er even van uit dat de mailings met Word worden verzorgd.
Dan werk je dus met de functie "afdruk samenvoegen"

In grote lijnen:
  • je maakt een tekstbestand (datgene wat je dmv de mailing wilt versturen)
  • je koppelt een gegevens bestand, in dit geval jouw excel-bestand
  • je kiest in het word-bestand de plaats waar je excel-velden wilt afdrukken (dus de plaats waar je normaal gesproken de adressen intypt)

Als je voor "afdruk samenvoegen" kiest, krijg je autom een werkbalk waarin je het samenvoegen kunt controleren en uitvoeren.
In die werkbalk zit ook een functie om gegevens te selecteren op basis van een bepaalde waarde in je excel-bestand.

Als je het excel-bestand goed inricht, dan kun je dus bij afdruk samenvoegen, kiezen voor die excel rijen waar bijvoorbeeld in een bepaalde kolom "JA" staat.

Je hebt nu al een paar kolommen die keuzes mogelijk maken (eredivisie J/N; Jupiler J/N; enz).


Ik ga niet alle handelingen tot in detail voorkauwen, maar dit zijn de grote lijnen.
In de praktijk is het niet echt moeilijk (sprak hij argeloos)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan