• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere waarden zoeken in een lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

WinteE

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2006
Berichten
423
Beste forumleden,

Een aantal jaren geleden heb ik een UDF gemaakt, =ARLOOKUP(), waarmee meerdere waarden in een lijst opgehaald worden op basis van dezelfde criteria. Deze formule zet de gevonden waarden, gescheiden door komma's, in één veld.
Nu ben ik bezig om een functionaliteit te maken die de gevonden waarden niet in één cel plaatst doch onder elkaar in een kolom.
In de bijlage de resultaten tot dusver.

Wellicht heb ik me op een aantal punten blind gestaard, zie ik verbeteringen over het hoofd ....
Kortom, schiet er eens op en geef je commentaar.

Groet,
Erik
 

Bijlagen

  • Lookup multiple values.xls
    33,5 KB · Weergaven: 35
Beste WinteE ;)

Zie bestandje met formule.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • Lookup multiple values (Danny147).xls
    42,5 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
Dankjewel Danny,

'k Had zelf al een poging ondernomen om de gevonden waarden eerst er uit te halen, maar dat is niet gelukt.

Hoe doe je dat precies, vind het niet terug in de code ?

Erik
 
Beste WinteE ;)

Heb het gedaan met een formule, dus zonder code.

Groetjes Danny. :thumb:
 
De oplossing van Danny, met nog een extra variant ernaast. Ook een (matrix)formule oplossing, zonder VBA.
 

Bijlagen

  • Lookup multiple values (Danny147).xls
    46 KB · Weergaven: 39
Danny en WHER,

Bedankt voor jullie reactie. Sorry Danny, maar ik heb helemaal over je formule heen gekeken. Maar hij werkt wel perfect, net als de formule van WHER.

Wel moeilijk te doorgronden vind ik, maar dat zal wel met ervaring te maken hebben.

Groet,
Erik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan