• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

melding bij max aantal.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mde

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2015
Berichten
356
Hallo,

Ik wil graag een mat reserveringstool opzetten voor onze club, komt nu wel eens voor dat matten dubbel worden beloofd.
Om een overzicht te houden heb ik een userform gemaakt waar gegevens in worden gevuld, dit werkt zover.
nu wil ik graag dat als het maximum aantal matten word overschreden, op een bepaalde datum, er een melding komt dat er niet genoeg matten zijn op die datum.
Hier kom ik nog niet uit.

Bekijk bijlage mat reservering.xlsm
 
je kunt via een sumif gebaseerd op de datum die iemand aangeeft het reeds gereserveerde aantal matten ophalen en dat gebruiken in de userform. eventueel een label erbij met: op de geselecteerde datum zijn nog xxx matten beschikbaar. vervolgens als iemand een waarde probeerd te reserveren groter dan xxx geef je een waarschuwing
 
Code:
Private Sub TextBox5_AfterUpdate()
If TextBox5.Value + Application.WorksheetFunction.SumIfs(Blad1.Range("E1:E500"), Blad1.Range("A1:A500"), CDate(TextBox1.Value)) > 500 Then
MsgBox "Er zijn op deze datum nog maar " & 500 - Application.WorksheetFunction.SumIfs(Blad1.Range("E1:E500"), Blad1.Range("A1:A500"), CDate(TextBox1.Value)) & " matten beschikbaar"
End If
End Sub

zo ?

Bekijk bijlage mat reservering.xlsm
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

ziet er goed uit ga het vanmiddag verder testen.
Alvast bedankt voor de oplossing :thumb:
 
Ik heb de invoerknop nog even afhankelijk gemaakt het aantal beschikbare matten.

Gr.

Sjon
 

Bijlagen

  • mat-reservering.xlsm
    27 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
Dank u werkt.
Nog even bekijken welke het beste bevalt.

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan