met DriveImage XML drive to drive gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

petjax

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2009
Berichten
117
Hallo ik heb met DriveImage XML een drive to drive gedaan, om een grotere schijf te hebben en omdat de oude schijf is aan het overlijden[soms freezes met alleen de muisaanwijzer die nog werkt]
Maar nu wil de nieuwe schijf niet opstarten[vraagt om bootdevice] heb op internet nog gezocht naar oplossingen maar alleen [hele] oude topics gevonden met DriveImage XML gebruikt en de oplossingen werken of kunnen nu niet meer.
Ik vrees dat ik te snel met DriveImage XML in zee ben gegaan, en de schijf had moeten klonen misschien?
Nou is mijn vraag kan mijn nieuwe schijf nog gaan werken als enkele schijf?
Want ik kan weinig vinden waar ik wijs uit kan worden of weet of het van toepassing is op mijn situatie.
dit is mijn pc:
ows 7 Home Premium 64-bit SP1
Processor
AMD FX-8350 12 °C
Vishera 32nm Technologie
RAM
8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 799MHz (11-11-11-28)
Moederbord
MSI 990FXA-GD65 (MS-7640) (CPU 1) 35 °C
Grafisch
23MP65 (1600x900@60Hz)
4096MBATI AMD Radeon R9 200 Series (Sapphire/PCPartner) 34 °C
Opslag
298GB Hitachi HDT721032SLA360 ATA Device (SATA) 32 °C
931GB Western Digital WDC WD1003FZEX-00MK2A0 ATA Device (SATA)

Zoals jullie zien i de schijf te zien en te gebruiken, maar wat moet ik doen om hem mijn enige schijf te maken? of is dat überhaupt wel mogelijk?.
 
Hoi,
Ik ken het betreffende programma niet maar na wat research kwam ik er achter dat Win 7 en hogere versies mogelijk niet ondersteund worden.
Ook moet er een bestaande partitie zijn op dezelfde schijf als ik het goed begrijp, dus de naam v.d. software (drive-to-drive) is volgens mij erg misleidend.
Je had (achteraf gezien) beter eerst hier om info komen vragen voordat je eraan begon.
Deze gratis software incl. HowTo was goed geweest.
Download (Eng).
Mogelijk kun je opnieuw proberen via deze software?
Heb je geen installatie disc waarmee je Win 7 opnieuw kunt installeren?
 
Laatst bewerkt:
Vaak is het zo dat bij dergelijke programma's de UEFI partitie niet (goed) wordt meegenomen. Je maakt dan wel een 1:1 image van je c schijf maar het eigenlijke opstarten gebeurt tegenwoordig vaak via een aparte UEFI partitie. als die niet is meegenomen in de backup dan zal de nieuwe harddisk inderdaad niet opstarten.
 
Ok dank jullie wel, en mik zjegger ik heb een oem disk, ik heb gezocht of ik die kan gebruiken op een nieuwe schijf en ben niet zeker, kan ik die gebruiken? , maar het liefst zet ik[klonen] de hele schijf over want ik heb deze win 7 net een week geleden opnieuw geinstalleert, en ik wil liever niet alles weer! opnieuw doen.
En hoe formatteer ik mijn nieuwe schijf? moet ik daar een programma voor gebruiken?, zoals Minitool Partition Wizard bv?.
En ja ik had hulp moeten vragen maar vaak krijg je dan dat ik dit zelf met een beetje research had kunnen vinden, en ik ben ook een beetje ongeduldig :( en eigenwijs :rolleyes:
Ik heb wel een programma van mijn neef gehad dat Acronis True Image 2016 heet is dat een goed programma?

En buick ja dat heb ik gemerkt, maar gelukkig zijn er mensen zoals o.a u en mik sjegger om eigenwijze mensen als mijzelf, op mijn plaats te zetten, dank je wel.
Peter
 
Laatst bewerkt:
Als je backup windows er een met UEFI is dan gaat die sowieso niet meer werken omdat je de UEFI partitie mist.
Het beste is om Windows opnieuw te installeren en via Windows de partities op te geven. Dan kun je eventueel ook nog extra maken, maar dan maakt windows als het nodig is zelf een UEFI partitie aan.
 
Ok dank julie wel, buick ik heb even gekeken wat UEFI is maar ik weet niet of mijne dat is, maar ik heb deze windows [is wel 64bits] gewoon zoals altijd geinstaleert, maar heb niets extra gedaan, en ik heb een gewone bios, dus ik denk niet dat mijn win 7 een UEFI heeft.
En lange pier ik heb het programma, maar moet nog even kijken/opzoeken hoe het werkt, en ik ben niet van plan om partities op mijn nieuwe schijf te maken dan nodig is, ik hou hem gewoon als 1 schijf.
Ik ben op het moment de schijf aan het formatteren, en daarna moet ik nog uitvinden wat ik moet doen om hem klaar te maken voor de kloon van mij andere schijf erop te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Ok dank julie wel, buick wat bedoel je met UEFI, mijn windows komt van een oem schijf en is origineel, en mijn oude schijf werkt nog steeds en start gewoon op zonder problemen
En lange pier ik heb het programma, maar moet nog even kijken/opzoeken hoe het werkt, en ik ben niet van plan om partities op mijn nieuwe schijf te maken dan nodig is, ik hou hem gewoon als 1 schijf.
Ik ben op het moment de schijf aan het formatteren, en daarna moet ik nog uitvinden wat ik moet doen om hem klaar te maken voor de kloon van mij andere schijf erop te zetten.
Als je een schijf kloont dien de nieuwe kaal te zijn dus zonder partities.
 
Dank jullie wel voor jullie tijd en advies, en sorry voor de late reactie maar je zal net zien dat mij internet niet meer werkte, dus vandaar.
Maar ik heb maar besloten om een totaal nieuwe install te doen en die werkt nu dus, en dan haal ik gewoon mijn films en series van de oude schijf en ga maar weer all die updates drivers af, gelukig heb ik de meeste proggramma's op mijn oude schijf staan dus dat is een kwestie van opnieuw instaleren maar toch str.nt vervelend vindt ik LOL.
En misschien maar gelijk upgraden naar win 10?, is dat verstandig volgens jullie? ik ben geen privacy freak dus het gaat mij gewoon om het gemak en of het een betere os is dan win 7.
Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan