• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Met userform data ophalen en veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

schuurar

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2009
Berichten
392
Ik heb een bestand waar ik recepten in bewaar.
Nu heb ik een userform gemaakt waar ik een recept kan invoeren en wegschrijven. Dat gaat allemaal goed
Maar nu zou ik dus ook graag willen dat ik met een userform het recept weer kan oproepen en het dan veranderen en dat het weer weggeschreven word.

Wie kan mij hier mee helpen??

Bedankt weer !!!

Bekijk bijlage usersform veranderen.xlsm
 
Laatst bewerkt:
Waarom schrijf je de data weg in verschillende tabjes? Dit maakt het ophalen van de gegevens onnodig lastig. Schrijf alles weg in één tabel met als extra kenmerk om welke groep het gaat.
 
Dit is alleen het invoer gedeelte.
De data word in een ander blad weergegeven onder elkaar als regels die opgezocht worden met vertikaal zoeken.
Dan heb ik daar knoppen bijstaan die het recept kunnen verkleinen of vergroten. Als alles in één tabel staat gaat dat niet lukken.
Vandaar dus deze oplossing.
 
Is het niet mogelijk op deze manier wat ik graag wil???

Heeft iemand hier een oplossing voor?
 
Mogelijk wel, maar niet op 1 2 3 geschreven op de manier dat jij het wil.
Omdat er zich steeds aanpassingen, bijvoegingen of wijzigingen kunnen voordoen moet je nl telkens opnieuw van alle bladen alle receptnamen halen tesamen met het respectievelijke blad waarop het zich bevindt (dit om het later makkelijker terug te vinden voor opzoeken en wegschrijven van wijzigingen), deze lijst sorteren en in een Combobox of Listbox gieten.
Dan de code voor het vullen van alle CB of TB bij selectie van een recept en dan nog code voor het terug wegschrijven v/d wijzigingen.
Aangezien het een serieus aantal Textboxen en Comboboxen zijn wordt het alles bijeen een omvangrijke code.
 
Hummm oké dat klinkt ingewikkeld.

En een gekke gedachte dan misschien.....
Als je nou op de rij een celectie vakje zet, die aan vinkt en dan een button maakt die als je hem indrukt de rij in een userform laat je hem kan bewerken en weer terug schrijft. Is dat te volgen wat ik bedoel????
is zoiets dan te doen?? Of nog steeds ingewikkeld??
(Ik ben bakker dus roep maar wat:confused:)
 
Ik had mij voorgenomen met het Paasweekend in't vooruitzicht mijn forumtijd te beperken, maar kan een collega toch niet in de kou laten staan.
Het is nog niet volledig, maar hier kan je al eens mee beginnen experimenteren.
 

Bijlagen

  • usersform veranderen.xlsm
    47 KB · Weergaven: 511
Goedemiddag Rudi ;-)

Super bedankt voor de hulp! Ik ga hier eens mee aan de slag kijken hoe ver ik kom!!
 
Heb het zitten lezen maar gaat net ff te ver nog voor me. :-(
Misschien ga ik het ooit nog leren als ik iets meer tijd heb weer.
Ik ga de paasdagen een blokken op jou link en met wat ik van "warme bakkertje" heb gehad.
Zal lastig worden maar zie dat het wel zou moeten lukken.

Bedankt voor je link ook.
Werkt dit het zelfde als dat van "warme bakkertje" ? of is dit een andere aanpak??
 
:eek: geloof dat ik beter ben in moorkoppen maken!!

Dit gaat me ff te ver om te snappen zo snel.(dat gaat me nog wat uren meer kosten ben ik bang)

Is het handig om er een tweede combobox van te maken?
Zodat :
- Combobox 1 de tabblad namen pakt waar de recepten opstaan.
- Combobox 2 de receptnamen pakt van het desbetreffende tabblad.

Anders krijg je denk ik een te lange lijst met recepten.

Zoals ik het nu zie moet het dus wel kunnen gaan werken (met hulp van warme bakkertje) maar kost het tijd om te maken.
Waar kan ik mee starten om te helpen?

@snb ben ik aan het lezen maar snap het niet :(
 
Hoe ik dit alles ga toepassen in mijn bestand en alles aan elkaar koppelen en laten werken.
 
Met een even specifiek antwoord als het jouwe: nou gewoon.
 
Code:
VBA is een taal die je moet leren met een grammatica- en een woordenboek.

Ik moet dit nog leren dus. Sorry maar snap je antwoord niet. Waarom moet dat zo?


Code:
Ik snap niet wat je niet snapt
.
Ik geef gewoon een antwoord.

Ik wil heel graag veel leren maar heb misschien wat minder tijd dan jou?! Zou kunnen toch dus duurt het misschien wat langer.
Ik heb geen zin in ruzie. Ik heb een vraag gesteld en hoop dat iemand me kan helpen.

Bedankt @ warm bakkertje ben er nog mee bezig!
 
Zit nu al een paar weken te klooien met het bestand van "warm bakkertje"
Mod edit: je bent niets opgeschoten
Het enige wat ik heb ontdekt is dat het bestand nu de namen op blad "data" zet en wel de verandering doorvoert in de juiste map.
Alleen als je nu dus weer wat wil veranderen komt de naam dubbel voor in de lijst.
Ik snap het echt niet :( (en durf na de opmerking van snb het eigenlijk niet te vragen meer...)
maar kan iemand er nog eens naar kijken AUB???

Het zou me enorm helpen.

PS ik vond nog een bestandje op http://office.webforums.nl/viewtopic.php?t=31811
Hier zit wat in wat misschien te gebruiken is ??? (voor iemand die er meer verstand van heeft)

Bekijk bijlage Voorbeeld klanten-userform.xlsm
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op blad data wordt er toch niets weggeschreven in mijn voorbeeldbestand.:eek:
Het doet toch precies wat jij wil. Je kiest een productgroep en voert ofwel een nieuw recept in en schrijft dit weg of je kiest een bestaande naam uit de combobox, brengt wijzigingen aan en schrijft deze weer weg.
Ik snap dus niet wat er voor jou niet werkt.
 
Beste Rudi,

Als ik een recept ophaal komen er idd keurig de juiste gegevens te staan. Die kan ik veranderen en dat doet hij ook prima.
Maar ik zie dat op het tabblad data er vanaf A105 de receptnamen worden geschreven en vanaf B105 het werkblad.

Als ik nu jouw pruimentaart ophaal met combobox 30 zie ik het recept.
Dan verander ik wat en dan komt er onder A105 nog een keer pruimentaart in de lijst te staan.
Dus als ik dan weer in combobox 30 kijk staat er 2x pruimentaart (die gaan wel allebei naar het zelfde recept)
En stel dat ik dan nog een foutje gemaakt heb en weer de pruimentaart kies, komt er de volgende keer 3x pruimentaart in de lijst te staan.

Dat is wat ik hier zie.
 
Bedankt @ warm bakkertje ben er nog mee bezig!
Da's dus nog een oude versie, want ik had er al aan verdergewerkt in afwachting van een reactie van jou, die nu gekomen is.
De gebruikte woordkeuze (ondertussen al aangepast door mod) terzijde gelaten, de aangepaste versie waarmee ie nu verder mag 'klooien'.
 

Bijlagen

  • schuurar_Userform.xlsm
    49,4 KB · Weergaven: 372
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan