Mijn game systeem en een aantal vragen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jessel

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Berichten
179
hallo,
ik ga over ong 2 maand een game pc kopen,
ik heb me de laatste 3 maand een beetje verdiept in computers en weet er nu al aardig wat vanaf.
maar toch wil ik jullie vragen om jullie mening.

zo moet mijn systeem er een beetje uit gaan zien:

Intel core i5 3570k
XFX HD6870 dual fan
Cooler master GX600 lite

het zijn maar 3 dingen maar dat zijn een beetje de eisen,
maar nu is mijn vraag,
als ik de XFX HD6870 Dual fan erop zet, gebruik ik dan heel mijn Processor wel goed?
of zou ik kunnen besparen op de processor en een betere videokaart kunnen kopen?

en mijn tweede vraag:
zouden jullie ook een goed game systeem voor mij kunnen in elkaarsteken?

mijn budget is 750,- - 800,- dat is exclusief assemblage besturingssysteem en alle randapperatuur.

de eisen zijn, ik wil er games zoals mw3 - black ops- binnenkort black ops 2 en battlefield 3 op ultra kunnen spelen,
verder met het 1-2 TB harde schijf hebben,
ook wil ik een lichte vorm videobewerking doen maar daar hoeft geen rekening mee te worden gehouden.

ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen!

ik heropen mijn andere vragen niet omdat ik daar haast geen antwoord meer op krijg dus open ik een nieuwe vraag..
 
is een mooie samenstelling,
maar, moet ik er geen losse koeler bij?
en ik wil de behuizing ook anders, een beetje mooie game behuizing, (en deze heeft slechte luchtdoorstrooming)
ik dacht zelf aan de Sharkoon T9 value red edition dit kost me 20 euro meer, en de koeler is nog eens 20-30 euro,
maar die goede videokaart bevalt me wel!,

en trouwens, de voeding kan ik veranderen in cooler master GX600 lite, 10 euro goedkoper en genoeg, en de hardeschijf kan ik ook veranderen. zodat ik 10-20 euro winst maak.

als ik een snellere hardeschijf heb verlopen mijn games dan ook beter?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je kunt beter wachten met het samen stellen van een pc tot dat je het geld werkelijk hebt.
AMD doet al aan prijs verlagingen als we het artikel van tweakers kunnen geloven klikerdeklik
en over 2 maanden zullen de prijzen ook in nederland enorm gezakt zijn dus gewoon wachten!

bespaar je ons ook veel werk mee anders komen we constant met een nieuw winkelmandje aan zetten
 
Laatst bewerkt:
die voeding kun je beter niet veranderen vanwege dat de nieuwe voedingen van cooler master soms niet zo betrouwbaar zijn.
de harde schijf kun je beter ook zo houden omdat deze hdd sata 600 heeft wat sneller is, en deze hdd heeft ook 64mb buffer en de meeste hebben maar 16 of 32 mb.
 
dit is een goede samenstelling kost alleen wel 50 eur meer maar is met w7 en een intel i5 processor (tel dit niet bij elkaar op de prijzen die onder de onderdelen staan zijn exclusief btw onderaan staat de prijs met btw)
MSi is een goed merk videokaart de radeon 7850 kan makkelijk bf3 op high aan, is ook erg stil
met assemblage, als ik jou was zou ik wachten tot de prijsverlaging , dan koop je een stuk meer voor je geld


MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC 2GB GDDR5 PCI-e 3.x 16x
€ 192,44
Asrock P67 Pro3 SE 1155 4x DDR3 4x SATA-300 2x SATA-600
€ 59,20
Scythe Mugen 3 Rev. B s775 1155 1156 1366 2011 AM2 AM2+ AM3 AM3+ FM1
€ 31,89
Cooler Master GX-Lite 600 600W
€ 44,50
Western Digital Caviar Blue WD5000AAKX 500GB 3.5" SATA-600
€ 50,80
LG GH24NS90 24x Zwart
€ 15,08
Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit SP1 Dutch
€ 73,91
CoolerMaster Elite 430 Window Midi-Tower 2x USB 2.0 Zwart
€ 33,99
Intel Core i5-2320 3Ghz 1155 Box
€ 139,87
Assemblage van uw pc door 4AllShop
€ 41,97
Corsair CMV8GX3M2A1333C9 8GB PC3-10600 (DDR3-1333) ( KIT OF 2)
€ 31,47

Totaal

€ 851,00


EDIT: die 3570k is erg duur en samen met de videokaart zit je dan al op de helft van je 800 eur
en kom je niet uit met je geld

TIP: de k is alleen voor overclocken en intel onboard graphics 3000 zonder k is 2000 maar niet nodig als je niet wilt overclocken dus want je hebt een videokaart erbij
 
Laatst bewerkt:
@bfortbattle
waarvoor stel je een pc samen met windows en assemblage, terwijl dat ts heeft gevraagd zonder windows en zonder assemblage waardoor dat je weer meer geld over hebt voor snellere hardware.
want de pc die ik heb samengesteld is veel sneller en goedkoper, 7870 vs 7850, i5 2320 vs 3570k, 1tb vs 500gb, 753 vs 851 euro.
 
@dennisdennis12
Een i5-3570k wordt geremd door een moederbord met de h61 chipset, als de TS toch niet gaat overklokken hoef je ook geen i5-3570k te nemen. Ik kan makkelijk een HDD nemen die ook 1tb is en 25 euro minder kost. Als je geen hardware neemt van degelijke kwaliteit, puur om een betere videokaart te nemen, kan je je pc ook om zeep helpen.
 
en dit allemaal voor een pc die pas over 2 maanden gekocht zal worden:rolleyes:
 
lols d8 dat er stond inclusief :/
en dennis tuurlijk is die van jou beter die processor kan ik er ook bij zetten voor 100 hardware geld meer dan ik had gerekend -.-
 
je kunt beter wachten met het samen stellen van een pc tot dat je het geld werkelijk hebt.
AMD doet al aan prijs verlagingen als we het artikel van tweakers kunnen geloven klikerdeklik
en over 2 maanden zullen de prijzen ook in nederland enorm gezakt zijn dus gewoon wachten!

bespaar je ons ook veel werk mee anders komen we constant met een nieuw winkelmandje aan zetten

over twee maand is echt het maximale,
het ligt er helemaal aan hoeveel ik nog kan werken deze maand, en hoeveel de reparatie van mijn mobiel gaat kosten,
ik heb nog 2 weken vakantie, dus kan nog 2 weken werken en heb op het moment 755,- dus waarschijnlijk kan het aan het eind van deze maand ook al wel,, ik weet dat jij een van de beste kenners hier bent(je ben actief op ieder topic) dus zou jij ook eens wat kunnen samenstellen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan