Missende DLL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Athalon1951

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2005
Berichten
131
Hallo,

Ik draai al een jaar of twee Photoshop Elements 11, nooit nergens last van, sinds twee dagen krijg ik opeens een rood kruis in beeld met de kreet het programma kan niet gestart worden wegens een missende MFC71.DDL, ik ben gaan kijken in Photoshop elements, en daar staat hij gewoon, ben gaan kijken in system32 en jawel daar is hij ook, dan nog even een laatste rit naar Syswow64 en daar staat hij ook, heb elements eraf gehaald en register etc etc schoongemaakt
en de boel opnieuw geïnstalleerd, weer alles nagekeken en jawel alles staat waar het moet staan, ik krijg nog steeds de melding dat Photoshop Elements niet kan statten, maar het vreemde is dat het gewoon opstart en alles doet zonder crash, de vraag is wat is hier aan de hand, ik heb sinds weken geen software geïnstalleerd of iets veranderd aan het systeem, maar toch begint het opeens fouten te geven, heb ook scannow/sfc gedraaid, geen enkele fout op de schijf.

Het systeem is Windows 7 64bit home - 18 gb RAM en i920 processor
 
Kennelijk is je C++ Runtime Library corrupt geraakt. Installeer deze eens opnieuw:
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=5638

Alles opnieuw erop gezet, maar de melding blijft, ondanks dat de hele dll serie in 3 directories staat en geregistreerd is met regserv (of zoiets), maar het programma werkt gewoon want het start en ik kan alles doen, dus waarvoor die DLL gebruikt wordt is mij een raadsel in Photoshop Elements, ik heb het idee dat er meer programma's zijn die het gebruiken, maar welke weet ik niet, anders zou Elements niet starten en gewoon werken.
 
Laatst bewerkt:
Heb je wel de installatie van die library als Administator gedaan? Dus met rechts klikken en dan Uitvoeren als Administrator?
Laat anders eens een schermafdruk van die melding zien.
 
Laatst bewerkt:
Heb je wel de installatie van die library als Administator gedaan? Dus met rechts klikken en dan Uitvoeren als Administrator?
Laat anders eens een schermafdruk van die melding zien.

2015-08-20_204036.jpg

Dat heb ik het vreemde is, dat de Organizer niet de foutmelding geeft, ik heb alles weer opnieuw erop gezet, alle dll's zitten in de directories (syswow64, Photoshop Elements en Sys32 maar dezelfde melding blijft, ook een volledige scan op virussen of malware is gedaan maar de boel is schoon, sfc/scannow nog eens uitgevoerd, maar daar zitten geen fouten in.
 
Ok, laatste poging. Ga in een elevated command prompt naar C:\Windows\System32 en geef dan de volgende opdracht:
regsvr32 mfc71.dll

Er moet dan een melding verschijnen dat de registratie geslaagd is.
 
Ok, laatste poging. Ga in een elevated command prompt naar C:\Windows\System32 en geef dan de volgende opdracht:
regsvr32 mfc71.dll

Er moet dan een melding verschijnen dat de registratie geslaagd is.


Het wordt steeds gekker, heb gedaan wat jij zegt en krijg de melding dat hij het bestand niet kan openen, tot twee keer toe (want het kan een typefout wezen) maar dat was het niet, ik start de machine opnieuw op start Photoshop elements en opeens is de foutmelding weg, dit is natuurlijk geen zoeken op die manier, maar laten we maar zeggen dat het een Feature is van Windows 7 :rolleyes: nu werkt de boel weer, zal allemaal wel weer :rolleyes: maar deze vraag is dan opgelost door het spook Windows7 zelf en kan gesloten worden, nogmaals bedankt voor de moeite, maar Windows blijf een parallel leven leiden zal ik maar zeggen :)
 
WWW staat daarom ook niet voor World Wide Web maar voor de Wondere Wereld van Windows ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan