ms access database splitsen runtime error 2467

Status
Niet open voor verdere reacties.

MJJBROEKHUI

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Berichten
175
Ik wil mijn access database splitsen, omdat deze qua aantal gebruikers en aantal mb's de laatste tijd sterk gestegen zijn. Via de automatische splitter krijg ik de foutmelding "subscript out of range". Als ik het handmatig splits werkt een formulier niet goed.

Ik heb een formulier gemaakt per klant en dit formulier bevat zo'n 10 subpagina. Zo heb ik duidelijk alle klantgegevens zoals NAW, contactpersonen, orders en etc in beeld. Het formulier bevat twee rijen met subpagina's.

Als ik de database handmatig splits en ik open het formulier verschijnt eerst een foutmelding “Runtime error 2467 The expression you entered refers to an onject that is closed or does not exist”

Als ik op de debug klik verschijnen expressies in het geel. Als ik op end klik opent het formulier. Alleen kan ik de pagina raadplegen die op de eerste regel staan en niet de tweede regel. Ik zie de pagina’s wel, maar de formulieren op deze pagina’s is blanco. De foutmeldingen in VBA zijn afkomstig van tweede regel pagina’s.

Wie kan mij helpen?
 
Waarschijnlijk heb je een tabel hidden gemaakt en die niet gelinkt in je frontend.

De regel die de foutmelding laat zien tijdens het debuggen zal je meer informatie moeten geven over welk object dat is.

Wellicht kan je een voorbeeld database posten waarin dat probleem voorkomt?
 
dank voor je antwoord. Het probleem met runtime error heb ik opgelost.

Het probleem is dat ik een formulier heb met circa 20 tabs. Voordat ik de database splitste was geen enkele probleem om alle tabs te open. Na de splitsing kan ik slechts de eerste 13 tabs raadplegen. De overige tabs zijn leeg. Als ik bijvoorbeeld tab 15 verplaats naar de eerste posititie kan de formulieren op tab wel raadplegen, maar vervolgens kan de eerste volgende na positie 13 niet meer raadplegen. enzo.

Zoals je begrijp is het een grote database en kan deze niet gemakkelijk plaatsen op deze site.

Wie heeft hier ooit mee te maken gehad en kan mij helpen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan