• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Msg box met code gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan excel

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
Berichten
437
Beste Excellers,

Kan iemand mij aan een VBA code helpen voor onderstaande omschrijving.

Situatie:
Vanuit meerdere excel file's exporteer ik gegevens naar een zg. verzamel file "totaal uren"
Dit exporteren gebeurt door in het Hoofmenu van betreffende file op een commanoButton te klikken.
Dit werk allemaal prima, echter er moet worden voorkomen dat de gebruiker twee keer de gegevens exporteerd vanuit de zelfde file naar de verzamel file uren.

Ik dacht het als volgt te bereiken.

Op het moment dat er in het hoofdmenu op de commandoButton wordt geklikt zet het eerst in tablad "uren" in cel K1 de tekst ja.
Ja wil dus zeggen dat de gegevens al een keer zijn gexporteerd.

Onderstaand de code in mijn taal (dit zal niet werken maar geeft een indruk hoe de code ongeveer zal moeten zijn)

Commandobutton "exporteren" wordt geaktiveerd.

If(range("k1") =ja
then
msgbox(prompt:= "gegevens zijn al een keer geexporteerd, wilt u dit nog een keer doen ?")
If antwoord = VByes
Then

(bestaande Code exporteren uitvoeren).

Else

(dan hoeft er niks te gebeuren)

End if

end Sub.


Bovenstaande code graag omzetten naar een werkende VBa code.
Hopelijk is mijn vraag duidelijk genoeg !

Alvast bedankt voor de hulp.
 
je had hem al bijna.

Code:
If Range("k1").Value = "ja" Then
If MsgBox("gegevens zijn al een keer geexporteerd, wilt u dit nog een keer doen ?", vbYesNo) = vbYes Then
(bestaande Code exporteren uitvoeren).
Else
(dan hoeft er niks te gebeuren)
End If
End If

Niels
 
Hoi Niels,

Bedankt voor je inbreng echter het gaat toch niet helemaal hoe ik het voor ogen had. (mijn Schuld)
Met onderstaande code werkt de msg box wel, echter bij antwoord nee exporteerd het nog wel de gegevens.
Ik denk dat na Else toch een code dient te staan, want als ik nee antwoord, exporteerd het toch weer de gegevens omdat ik onder de tweede end if ook weer de code heb staan die zorgt voor het exporteren.

Eigelijk moet de code ook weten als er in K1 niets staat dat het dan wel de gevens moet exporteren zonder dat de msg box verschijnt.
Daarom had ik ook de code voor exporteren ook na Tweede end if gezet, helemaal fout denk ik ????

Onderstaand de update van huidige situatie met aanvullingen wat ik denk, zal waarschijnlijk wel fout zijn !!
Hopelijk kun jij mij verder helpen, Het kan zijn dat ik wat later reageer i.v.m. vergadering.
Ik kijk vanmiddag omstreeks 15:00 uur weer op dit forum.

If Range("k1").Value = "ja" Then

of hier een code als K1 is blanco, export code activeren en msg box code negeren ???

If MsgBox("gegevens zijn al een keer geexporteerd, wilt u dit nog een keer doen ?", vbYesNo) = vbYes Then
(bestaande Code exporteren uitvoeren).
Else
(dan hoeft er niks te gebeuren of toch wel ???
End If
End If
Hier onderstaat ook weer de export code !!


Alvast bedankt Niels.
 
Andersom gedacht.

Code:
Sub test()

If Range("k1").Value = "ja" Then
If MsgBox("gegevens zijn al een keer geexporteerd, wilt u dit nog een keer doen ?", vbYesNo) = vbNo Then Exit Sub
End If

rest code

End Sub

Niels
 
Hoi Niels,

Bedankt Niels, nu kan ik weer verder met dit project.

groet,
Jan E.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan