• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost msgbox gebruiken

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Egbert12345

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Berichten
496
Hoi,

Bij een msgbox met yes/no gebruik ik tegenwoordig deze macro die ik via googlen heb gevonden.

Dim vraag As Integer 'eerst bepaal je wat het type van vraag is, hier integer
vraag = MsgBox("Leeg het hele werkblad", vbYesNo, "Werkblad legen") 'hier is de vraag, gevolgd door de keuze ja of nee
If vraag = vbYes Then 'als het ja is dan gebeurd dit
Cells.ClearContents
Else
'anders gebeurd er niks
End If

Maar ik wil graag ook gebruiken:
MsgBox "De gezochte rekening is niet gevonden. "

Dat bericht kan je alleen met OK beantwoorden, maar soms loopt de macro toch verder. Is een OK een retourwaarde toe te kennen of hoe kan ik dan ervoor zorgen dat de gehele macro stopt?

groet Egbert
 
Zo:
Code:
MsgBox "De gezochte rekening is niet gevonden. ", vbCritical
Exit Sub

P.S.
Als je code plaatst zet deze dan in codetags.

Zo dus:
Code:
If MsgBox("Leeg het hele werkblad?", vbYesNo, "Werkblad legen") = vbYes Then
    Cells.ClearContents
End If
 
Laatst bewerkt:
en voor de zoveelste keer plaats in het vervolg ook een voorbeeldbestandje, het maakt het helpen niet enkel overzichtelijker maar ook aangenamer.
 
Sommigen moeten altijd een voorbeeldbestand omdat ze zelf het resultaat hier niet openbaar durven te plaatsen.
 
Beste Emields (en HSV),

Jammer dat je zo naar mij wordt gereageerd. Hoezo "voor de zoveelste keer" ? Ik maak altijd een voorbeeldbestand als ik een vraag voorleg. Edmoor gaf mij overigens een duidelijk antwoord, dus mijn vraag was kennelijk helder genoeg.

groet Egbert
 
Da's zeer braaf van u, als het antwoord voldoet mag je dan nu de vraag als opgelost plaatsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan