msgbox wanneer naam niet in lijst voorkomt

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheoRad

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2012
Berichten
6
Hallo, ik ben nog een beginner macro's/vba.
ik heb de volgende vraag:
Ik heb een databse gemaakt voor mijn reparatie werkplaats. Wanneer ik wil zoeken of een modelnaam al eerder in reparatie geweest is, toets ik via een zoekformulier een deel van de modelnaam in, druk op de knop "zoek", en wanneer er een match is wordt het betreffende record weergegeven. dit werkt goed. wanneer de modelnaam echter niet bekend is wil ik een bericht krijgen.
ik heb al op internet gezocht maar kan nog niets passend vinden.
wie kan mij verder helpen?
 

Bijlagen

  • voorbeeld.docx
    52,5 KB · Weergaven: 31
Zal je misschien het Access bestand kunnen/willen posten? Dan is het voor ons misschien een stuk duidelijker en gemakkelijker om aanwijzingen te geven.
 
de database is te groot, ongeveer 2,2Mb. Ik gebruik Access 2010
wanneer ik hem via winrar inpak is hij uiteindelijk nog 126Kb.
heb jij nog een ander idee om het bestand onder de 100Kb te krijgen?
 
Met Winrar kun je hem opsplitsen in blokken van 100 kb; dan heb je nog maar twee bestandjes die je makkelijk kunt uploaden.
 
Octafish, bedankt. ik wist niet dat spiltsen kon.
zie bijlage voor de 2 bestanden.
 

Bijlagen

  • Reparatie database test - kopie 11.part01.rar
    78,1 KB · Weergaven: 12
  • Reparatie database test - kopie 11.part02.rar
    46,1 KB · Weergaven: 13
En nu nog even vertellen om welk formulier het gaat; de db is een beetje een zoekplaatje :)
 
frmReparatie zoeken en frmZoek via modelnaam.
in de macro bij de zoek knop van het formulier Zoek via modelnaam wil ik graag een melding krijgen wanneer de modelnaam, of een deel er van, niet gevonden wordt, of wanneer bij gebruik van de knop "volgende" geen nieuw item gevonden wordt.
ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
alvast bedankt voor de moeite.