Msgbox: Wat moet ik doen???

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkdrent

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2006
Berichten
382
Ik wil bij bepaalde velden op een formulier dat er een msgbox verschijnt wanneer je iets in het veld wilt typen. De tekst van de msgbox moet zijnt: U staat op het punt de huidige gegevens te wijzigen!

Nu heb ik zelf wat lopen stoeien maar het lukt mij niet, wie kan mij hiermee helpen?
Hieronder een korte beschrijving van wat ik heb gedaan.

1) op het formulier (in de ontwerpweergave) heb ik het desbetreffende veld geselecteerd.
2) In eigenschappen heb ik op het tabblad gebeurtenis geklikt
3) Ik heb bij wijzigen het veld geselecteerd, in heb hier rechts op het knopje met de 3 stipjes geklikt
4) Dan krijg ik het venster: (Opbouwfunctie kiezen) in dit venster heb ik opbouwfuncties voor expressies aangeklikt
5) Dan kom ik in het venster: (opbouwfunctie voor expressies) Dit venster heeft boven 1 liggend invoer veld en 3
met 3 kolommen hieronder.
6) In de linkerkolom heb ik geklikt op functies: ingebouwde functies: in de middenste kolom heb ik aangevinkt: berichten
7) In de linkerkolom heb ik dubbelgeklikt op msgbox
8) dan krijg ik in de horizontale balk het volgende te zien: MsgBox («bericht»; «type»; «titel»)


VANAF HIER WEET IK NIET MEER WAT IK MOET DOEN!!! HELP!!!

Groetjes Dirk
 
Klik bij stap 3 niet op het knopje met de 3 puntjes.
Klik in het veld en kik op het knopje met het pijltje naar beneden.
Kies voor Gebeurtenis en klik pas daarna op het knopje met de 3 puntjes.
Er verschijnt nu MS Visual Basic venster met daarin de gebeurtenis.
Voeg deze coderegel toe tussen de Sub en End Sub:

Code:
MsgBox "U staat op het punt de huidige gegevens te wijzigen"

Gebruikers ervaren trouwens dit soort berichten doorgaans als redelijk irriterend, dat je het ff weet ;)

FESTER
 
Bedankt....

Bedankt voor de hulp, excuses voor de irritatie maar kon het verder niet vinden op het forum. Nogmaals heel erg bedankt.

Groetjes Dirk
 
Fester bedoelt niet de gebruikers van dit forum, maar de gebruikers die je programma gaan gebruiken. Zij vinden het waarschijnlijk niet prettig dat bij het wijzigen van een record een msgbox wordt weergegeven met de tekst dat de gebruiker op het punt staat de gegevens te wijzigen.

Dat je het ff weet :D

Groeten,

Remco
 
Fester bedoelt niet de gebruikers van dit forum, maar de gebruikers die je programma gaan gebruiken.

Inderdaad, bedankt Remco om dat ff toe te lichten.
remcoof,,,,toevallig geen bekende van het Office Forum?

FESTER
 
Fester,

inderdaad een bekende van het Office Forum. Ik zag dat ze daar gehacked zijn en we dus nog ff moeten wachten voordat we daar weer terecht kunnen.
Maar ook hier ben ik soms actief :D. Alleen vaker op het Office Forum.

Heb jij trouwens een idee wanneer het Office Forum weer online is?

Groeten,

Remco
 
Heb jij trouwens een idee wanneer het Office Forum weer online is?

Nee.
Dezelfde vraag heb ik ook al van anderen gehad.
Heb een mailtje gestuurd naar 1 van de moderators, tot op heden geen reaktie.

FESTER
 
Oke, gelukkig bedankt voor de uitleg want zo had ik het niet begrepen.

Groetjes Dirk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan