Multi Users Access Form

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghostwalker

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2010
Berichten
62
Goedemorgen forumleden.

Ik zit met de volgende vraag.
Ik heb een database waar ons personeel in verwerkt moet worden.
Nu heb ik 2 tabellen (tblAP & tblPersoneel) deze door Octafish gekoppeld zijn in het frmPersTotaal (dank daar nog voor).
Wij hebben op onze werklocatie 5 groepen. Nu moet elke chef van de groep de gegevens van zijn personeel gaan invoeren. Wat uiteindelijk weggeschreven wordt naar de tblPersoneel.
Moet ik nu meerdere formulieren maken? en zo ja hoe koppel ik die dan aan de tblPersoneel zonder dat de andere chefs de gegevens kunnen lezen..

Groetjes Paul
 
wat is tblAP?
Je moet een qry maken van de tblpersoneel en tblAP, op google vindt je heus wel hoe je een qry moet maken!
 
Haha tblAP is de naam van de tabel haha.
Ja ik dacht al wel zoiets haha. Zien de chefs dan niet de gegevens van de anderen?

Gr
 
Je zou een filtering moeten maken op basis van de chefs. Dan ziet een chef alleen de personen die hij mag zien. Hoe je dat moet maken hangt een beetje van je db af. Als je gaat werken met inlogaccounts, geef je een chef andere rechten als een gebruiker bijvoorbeeld. Zowiezo lijkt het mij dat je bij de personeelsleden zet wie de chef is, en dan is de rest niet zo moeilijk. Je opent dan het Personeelsformulier met een filter op de ChefID. Je kunt dus met één formulier volstaan. Per definitie is het eigenlijk al zo dat als je voor één handeling meerdere duplicaten van hetzelfde formulier nodig hebt, er iets verkeerd zit in de db...
 
Michel,

Oke, ja het formulier en de database heb ik klaar. (je weet welke database ;p ).
En heb nu een formulier klaar in de database, en de 2 tabellen. Moet ik nu dan een soort inlogscherm fabriceren waarin ik dan moet aangeven welke chefs er toegang tot hebben?

Groet Paul
 
Dat zou je zo kunnen doen. Maar ik mis in jouw db nog een veldje ChefID. Daarvoor kun je dezelfde personentabel gebruiken trouwens; je voegt een Ja/Nee veld IsChef toe. Daarmee leg je vast wie de chefs zijn. Vervolgens voeg je een veld ChefID toe. Deze vul je bij de personeelsleden met de bijbehorende chef. Daarvoor kun je op je formulier een keuzelijst maken, waarin je de chefs filtert op basis van het vinkje IsChef.
Hiermee kun je een behoorlijk diepe boom creeëren, want een chef heeft misschien ook weer een manager, die uiteraard ook chef is. Zo ga je door tot de allerhoogste baas... Uiteindelijk kun je dan queries en subqueries maken voor de chefs, en hun personeel.
Een inlogtabel bevat dan de inlognamen van de gebruikers, en van hun PersoneelsID. De inlognaam haal je op met de functie Environ("Username"), die je bijvoorbeeld op een startformulier zet bij de gebeurtenis <Bij laden> van dat formulier. Je weet dan wie er is ingelogd, en met die inlognaam haal je het bijbehorende PersoneelsID op uit de personeelstabel. Daarmee kun je een filter maken voor het personeelsformulier, zodat je alleen de personeelsleden ziet die onder jou vallen.
Dat is althans de theorie ;)
 
Michel,

Haha pff de theorie haha, me oren klapperen nu al haha.
Zal eens kijken hoe ver ik kom haha.

Groetjes Paul
 
Haha het makkelijkste heb ik uitgevoerd haha. In mijn tblPersoneel staat nu een kolom Manager. Is het misschien raadzaam om hier ook een kolom met Wachtwoord bij toe te voegen?

Gr Paul
 
Als je mensen in wilt laten loggen, dan kun je dat doen. Per gebruiker heb je, neem ik aan, maar één wachtwoord nodig, en dat is dus persoonsgebonden. Volgens mij mis je trouwens nog een veldje?
 
ik zal je mijn db tot dusver mailen dan is het misschien duidelijk hoe ik het nu heb.

Ja sorry ben echt een groentje op het gebied van Access maar wil het echt graag onder de knie krijgen.

Gr Paul
 
No problem! Het leukste van studeren is het ontgroenen, en zeker als je aan de andere kant staat ;)
 
Haha en bedankt he leraar Michel haha.

Heb hem je net gemaild.

Heb in de tblPersoneel nu kolom manager ja/nee en wachtwoord ingevoegd.

Groetjes
 
maar hoe fiks ik het nu dat als ze me database openen enkel en alleen een soort van inlogscherm te zien krijgen?
 
Octafish (Michel).

Had je nog de mogelijkheid gehad om naar mijn db te kijken??

Gr Paul
 
D'r staat me wel iets van bij :) Ik heb 'm denk ik thuis staan. Kijk er vanavond wel even naar, want de versie die ik hier heb is nog niet helemaal in orde. En om 't nou twee keer te doen...
 
Ja ik mail de goede versie je dan vanavond wel even en dan houden we vanavond wel contact.

Dan maak ik het gelijk klaar en kan ik er morgen mee aan de slag.

Groetjes
 
Heey Michel,

Kan ik je toevallig het bestand van me db al sturen?

Heb eventueel msn als dat makkelijker communiceert.

Gr Paul
 
Ik had 'm al aangepast met een inlogformulier. De routine komt gedeeltelijk uit een andere db, dus niet alle formulieren zitten er in, maar je krijgt wel een idee.
 

Bijlagen

  • ADM 112.rar
    55,7 KB · Weergaven: 44
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan