Multimedia-pc 600-800 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrGuma

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2014
Berichten
14
Evening!

M'n laptop begint langzaam aan zijn einde te komen dus ik ben op zoek naar een nieuw systeem. Ditmaal wil ik weer terug naar de desktop. Mijn kennisniveau is zo goed als nihil, dus zodoende ben ik hier beland.

Om de template aan te houden:


Budget - Tussen de 600-800 euro (max. 700 wanneer het exclusief beeldschermen is).
Doel - Met name multimedia usage. Denk aan zwaardere programma's als photoshop, welke simultaan loopt met bv. youtube/internet, tekstbewerkingsprogramma's als Word. Belangrijkste wat je hieruit kunt halen is denk ik dan dat ik meerdere programma's tegelijkertijd wil draaien. Gamen doe ik praktisch nooit, mooie bijkomstigheid maar geen vereiste. Belangrijk is overigens wel dat ik (minimaal) twee beeldschermen kan gebruiken!

Omgeving - Ik denk dat ik liever voor een wat stillere computer ga. Hoewel dit zeker geen kantelpunt hoeft te zijn wanneer dit anders beter uitkomt.

Assemblage - Persoonlijk heb ik altijd het idee dat een vooraf samengestelde computer (veel) duurder is dan self-assemblage. Ik heb verder geen ervaring in het samenstellen van een computer. Op het internet lees ik echter dat dit niet héél moeilijk is. M'n oren staan vooralsnog open voor beide.

Besturingssysteem - Windows.
Opties / randapparatuur - Gezien ik nu een laptop heb, kan ik niks overzetten. Ik ben nog wel op zoek naar een tweetal beeldschermen.


Ik heb al rondgekeken op tweakers maar ik weet absoluut niet naar welke segmenten ik moet kijken. Ik keek bv. naar budget-gamesysteem maar ik heb geen idee of deze toepasbaar zijn op mijn eisen.


Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen! :)

Thanks!
MrGuma
 
ik dacht aan zoiets ---> link
ik heb voor een amd processor gekozen, omdat je veel aan photoshop doet en je wilt veel multi threaden en daar zijn de amd processor wat beter voor doordat deze 8 cores heeft
omdat je een stille pc wilt heb ik de zalman z12 plus als behuizing gekozen, omdat er een rubberen/siliconen geluidsdemping is voor de HDD
en omdat je meerdere beeldschermen wilt gebruiken heb ik een videokaart gekozen met 4gb geheugen
dit is wel zonder windows, asamblage en beeldscherm
 
Laatst bewerkt:
ik dacht aan zoiets ---> link
ik heb voor een amd processor gekozen, omdat je veel aan photoshop doet en je wilt veel multi threaden en daar zijn de amd processor wat beter voor doordat deze 8 cores heeft
omdat je een stille pc wilt heb ik de zalman z12 plus als behuizing gekozen, omdat er een rubberen/siliconen geluidsdemping is voor de HDD
en omdat je meerdere beeldschermen wilt gebruiken heb ik een videokaart gekozen met 4gb geheugen
dit is wel zonder windows, asamblage en beeldscherm

Hmm, ik moet toegeven dat photoshop eerder incidenteel wordt gebruikt. Moet ook toegeven dat het lichtelijk duur is. Mocht er eventueel iets goedkoper moeten, welke stukken zouden dat dan zijn? En anders moet ik nog even doorsparen.

In ieder geval bedankt voor de vlotte reactie en hulp! :)
 
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...582385]=1&product[648598]=1&product[649374]=1

Dan is deze misschien wat beter geschikt. Om snel even over de specificaties heen te gaan:
- AMD 8-core processor, handig voor photoshop.
- 8GB RAM, is ruim voldoen voor de meeste dingen tegenwoordig, en is ook nog uitbreidbaar naar 12/16GB.
- 120GB SSD + 1TB WD Green HDD. Omdat de SSD geen bewegende onderdelen heeft is hij erg stil, en de WD Green draait op een lagere snelheid waardoor ook deze minder geluid maakt dan een WD Blue/Red/Black.
- AMD Radeon 260x 2GB, heeft AMD eyefinity en kan dus meerdere monitoren aan en is ook sterk genoeg voor eventueel gamen (heb er zelf ook een, kan BF4 op high spelen).
- Cooler Master Silencio behuizing, de naam zegt het al. Erg stille behuizing omdat er geluidsdempend foam aan de zijpanelen zit. Heeft ook goede kabel-management opties voor een betere airflow en lager temperaturen.
- Windows 8.1

Je kan hem zelf bouwen, wat inderdaad niet zo heel lastig is, maar Azerty heeft ook een assemblage service die het voor je doet.

Diderik
 
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...582385]=1&product[648598]=1&product[649374]=1

Dan is deze misschien wat beter geschikt. Om snel even over de specificaties heen te gaan:
- AMD 8-core processor, handig voor photoshop.
- 8GB RAM, is ruim voldoen voor de meeste dingen tegenwoordig, en is ook nog uitbreidbaar naar 12/16GB.
- 120GB SSD + 1TB WD Green HDD. Omdat de SSD geen bewegende onderdelen heeft is hij erg stil, en de WD Green draait op een lagere snelheid waardoor ook deze minder geluid maakt dan een WD Blue/Red/Black.
- AMD Radeon 260x 2GB, heeft AMD eyefinity en kan dus meerdere monitoren aan en is ook sterk genoeg voor eventueel gamen (heb er zelf ook een, kan BF4 op high spelen).
- Cooler Master Silencio behuizing, de naam zegt het al. Erg stille behuizing omdat er geluidsdempend foam aan de zijpanelen zit. Heeft ook goede kabel-management opties voor een betere airflow en lager temperaturen.
- Windows 8.1

Je kan hem zelf bouwen, wat inderdaad niet zo heel lastig is, maar Azerty heeft ook een assemblage service die het voor je doet.

Diderik

Klinkt erg goed! Wel heel verschillend met granitk maar wel vollediger. Ik denk dat ik dan voor dit systeem ga. Kan ik weer een paar jaren mee door.

Thanks all :)
 
Overigens toch nog 1 vraag. Mocht ik ooit een beeldscherm kiezen welke touch ondersteund, is dit systeem daarvoor dan geschikt?
 
dat ligt meer aan het besturingssysteem en niet zozeer aan de hardware windows 8 is daar geschikt voor
bovendien ik zie dat het lijstje Diderik0529 een wd green heeft de prestaties van de Seagate Barracuda heeft veel betere prestaties deze is wel wat luider maar daarom had ik ook een behuizing gekozen met geluidsdemping voor de hdd
ik zie nu dat ik een te dure videokaart heb gekozen maar ik wist niet dat je dat apart ging gebruiken enz.
en de crucial m500 is ook beter dan de kingston sddnow v300
 
Dat de Seagate betere prestaties levert maakt in dit geval niet zo veel uit omdat (waarschijnlijk) de meeste programma's op de SSD staan. En om een snelle HDD te hebben voor het laden van Word-bestanden is natuurlijk niet efficiënt. Overigens is de WD Green ook energie zuiniger, beter voor je elektriciteitsrekening dus.
Dat van de SSD is wel waar, daar heb ik helaas geen rekening mee gehouden. Met een betere SSD zou dit het lijstje worden: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B563659%5D=1&product%5B603801%5D=1&product%5B474396%5D=1&product%5B568285%5D=1&product%5B665582%5D=1&product%5B582385%5D=1&product%5B648598%5D=1&product%5B649374%5D=1&product%5B634347%5D=1
 
Wat jullie zeggen klinkt voor mij allemaal heel logisch. Granitk7, kan jij je vinden in Diderik0529 zijn argumentatie? Dan ben ik namelijk van plan het systeem deze week nog te bestellen! :)
 
Dat de Seagate betere prestaties levert maakt in dit geval niet zo veel uit omdat (waarschijnlijk) de meeste programma's op de SSD staan. En om een snelle HDD te hebben voor het laden van Word-bestanden is natuurlijk niet efficiënt. Overigens is de WD Green ook energie zuiniger, beter voor je elektriciteitsrekening dus.
Dat van de SSD is wel waar, daar heb ik helaas geen rekening mee gehouden. Met een betere SSD zou dit het lijstje worden: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B563659%5D=1&product%5B603801%5D=1&product%5B474396%5D=1&product%5B568285%5D=1&product%5B665582%5D=1&product%5B582385%5D=1&product%5B648598%5D=1&product%5B649374%5D=1&product%5B634347%5D=1
als je kijkt naar het energieverbruik op benchmark enz. zit daar bijna geen vershil in met de seagete ---> link

en ik ben het met sommige dingen eens maar ik zou eerder de crucial m500 pakken als ssd met de 15,- die je daar mee bespaart kan je zoals thebopemmonkey zegt een gtx 750 ti videokaart kopen deze is beter en zuiniger
dus dan zou ik voor dit gaan----> link
 
als je kijkt naar het energieverbruik op benchmark enz. zit daar bijna geen vershil in met de seagete ---> link

Bij actief gebruik scheelt dat toch 25%. En dat daarbij hij ook nog 3-4dB stiller is. Zijn natuurlijk kleine dingetjes, en het is maar net waar je op let. Want bij snelheid wint de Seagate 'hands down'.

En zoals thebopenmonkey al aangeeft, de 750Ti is inderdaad beter. Ik ben gewoon een beetje pro-AMD.
 
Jammer dat ik toch heel erg gebrekkig ben in de kennis. En daarom juist top om te zien hoe jullie het 'ideale' pakket proberen samen te stellen. De laatste punten gingen met name over over geluid en prestaties van de kaarten. Gebaseerd op het lijstje van Granitk7, denk ik dan dat ik dat systeem ga aanschaffen.
Ik ben van plan het systeem om half tien te plaatsen, voor het geval een van jullie nog een belangrijke aanpassing hebben.

Ik wil jullie hierbij van harte bedanken voor de uitgebreide hulp en spoedige reacties! Als het eenmaal staat zal ik berichten over wat ik er van vind! :)
 
Overigens, kijk ik net naar de specs van de behuizingen, maar is er nog wel de mogelijkheid voor meerdere schermen? Ik zie niks staan over VGA ed. (als dat nog steeds gebruikt wordt)
 
Laatst bewerkt:
De aansluitingen voor de beeldschermen zitten op de videokaart. (dus de gtx 750 ti)
Internet zit op het moederbord, daar kun je ook geluid enzovoort op vinden.

EDIT: mogelijkheden voor meerdere schermen zijn er, maar als je dan 2x vga hebt zul je een omvormertje moeten gebruiken van bijvoorbeeld dvi-d naar vga.
 
Laatst bewerkt:
Thanks!

Ik ben nu aan het kijken bij de assemblage services. Welke moet ik kiezen als ik het volledig samengesteld wil zien? De montage van 59 euro met 1 jaar garantie?
 
Laatst bewerkt:
Mogelijk een rare vraag, maar bij binnenkomst, hoe kan ik windows 8 installeren? Het komt nog klassiek met schijfjes neem ik aan?
 
Het komt op een schijf ja.

Pc in elkaar gezet + windows geinstalleerd = iets van 90 euro?
Pc in elkaar gezet = 59 euro.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan