Na invoer velden automatisch knop actief maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rommyke

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2007
Berichten
357
Hoi ,

Ik heb een tabcontrol waarbij op mijn eerste tab enkele afhankelijke velden( tekstbox) staan die verplicht in te vullen zijn .

Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat wanneer ik het laatste verplicht heb ingevuld dat mijn knop opslaan automatisch enabled wordt ?

Code:
If Len(Me.Achternaam & "") <> 0 And Len(Me.Achternaam & "") <> 0 And Len(Me.Stam_Nr & "") <> 0 Then
 Me.Cmd_Opslaan.Enabled = True
 End If
Dit is de code die ik gebruik

Ik heb deze code al bij het Before and after update event gezet, Before and After insert ,..

Maar dit werkt dan nog niet .

Iemand een idee?
 
Dat gaat niet lukken.
Gebruik een Voor Bijwerken gebeurtenis in je formulier om te checken of alle verplichte velden zijn ingevuld.
Zoniet, maak dan de invoer ongedaan.

Groet,

Tardis
 
Dat gaat niet lukken.
Gebruik een Voor Bijwerken gebeurtenis in je formulier om te checken of alle verplichte velden zijn ingevuld.
Zoniet, maak dan de invoer ongedaan.

Groet,

Tardis

TArdis ,

Bedoel je mijn code bij het before update event zetten ? :confused:

Code:
If Len(Me.Achternaam & "") <> 0 And Len(Me.Achternaam & "") <> 0 And Len(Me.Stam_Nr & "") <> 0 Then
 End If
 
Hallo Rommyke,

ik bedoel dat je het beste andere code schrijft waarmee je checkt of alle verplichte velden zijn ingevuld.
De knop "Opslaan" aan- en uitzetten zoals jij wilt kan logischerwijs niet.
Gewoon aan laten staan en via de Voor Bijwerken gebeurtenis regelen dat de invoer ongedaan wordt gemaakt als niet alles in ingevuld.

Groet,

Tardis
 
Hallo Tardis,


Ik heb er eens over nagedacht en ik denk iets gevonden te hebben .
Ik heb het wel nog niet uitgeprobeerd

Maar als ik voor elk tekstvak dat ik verplicht ingevuld wil hebben een onclick event maak met bovenstaande code zou het dan niet werken ?

Groetjes

Romain
 
Je kan het ook simpelweg oplossen door in het tabelontwerp bij de betreffende velden de eigenschap "verlplicht" op ja te zetten.
 
Je kan het ook simpelweg oplossen door in het tabelontwerp bij de betreffende velden de eigenschap "verlplicht" op ja te zetten.

Dat lost het probleem niet op, lees de vraag nog maar eens ;)

Groet,

Tardis
 
Dat lost het probleem niet op, lees de vraag nog maar eens ;)

Groet,

Tardis

Ik denk dat de bedoeling van het enabelen en disabelen van die knop is om niet verder te kunnen als een bepaald veld niet ingevuld is. Als je nu het veld op verplicht zet dan kan je ook niet verder als er niks is ingevuld dus kan je dat enable en disable-gedoe gewoon laten valllen.
 
Maar als ik voor elk tekstvak dat ik verplicht ingevuld wil hebben een onclick event maak met bovenstaande code zou het dan niet werken ?

Hallo Romain,

je zou dan in ieder geval de Voor Bijwerken gebeurtenis willen gebruiken, dat terzijde,
Punt is dat de code pas "afgaat" indien je je focus verplaatst naar een andere control.
Ik zou dan ook je knop "opslaan" altijd laten zien en via code achter je knop "opslaan" de controle op het ingevuld van de verplichte velden uitvoeren.

Desgewenst kun je via een ander stukje code ervoor zorgen dat de knop "opslaan" alleen zichtbaar is als er eerst op een knop "wijzigen" of op een knop "toevoegen" is geklikt.

Groet,

Tardis
 
Ik denk dat de bedoeling van het enabelen en disabelen van die knop is om niet verder te kunnen als een bepaald veld niet ingevuld is. Als je nu het veld op verplicht zet dan kan je ook niet verder als er niks is ingevuld dus kan je dat enable en disable-gedoe gewoon laten valllen.

Dat had je er niet bij verteld ;)
Ben ik volledig met je eens en heb ik al eerder voorgesteld aan Rommyke (in een ander draadje).

Groet,

Tardis
 
Desgewenst kun je via een ander stukje code ervoor zorgen dat de knop "opslaan" alleen zichtbaar is als er eerst op een knop "wijzigen" of op een knop "toevoegen" is geklikt.

Groet,

Tardis

Hoi Tardis ,

Dit was op het moment al het geval .
De knop Opslaan werd enabled als je eerst op wijzigen of nieuw had geklikt .
Daardoor had ik dan het gedacht gekregen voor de knop pas te laten enablen als je uw laatste verplicht veld had ingevuld .
Dan kon je niks anders doen behalve op de annuleer knop duwen of uw verplichte velden invullen .
het tabelontwerp bij de betreffende velden de eigenschap "verlplicht" op ja te zetten

Dan zal het bovenste oplossing gaan worden.

Merciekes Tardis en Road Dogz
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan