na nieuwe CPU lag in alle games!

Status
Niet open voor verdere reacties.

brendo

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2009
Berichten
27
Hallo ik heb vandaag een nieuwe CPU binnegekregen. Na de installatie starte de pc niet op. Maar naar een bios update was dit verholpen. Alles werkte goed en de CPU blijft mooi koel. Alleen sinds een tijdje krijg ik in ieder spel rare lags. Zou dit aan de cpu kunnen liggen, of is dit tog meer een videokaart kwestie? Verkeerde drivers ofso?:confused:

Het gaat trouwens op de E8400 prossesor en de XFX HD 4870 1GB
 
Laatst bewerkt:
Beide moeten games als een raket kunnen laten draaien als is de videokaart natuurlijk de belangrijkste van de 2 voor games. Als je videodrivers update waren vóór de nieuwe cpu werd geplaatst dan lijkt 't mij onwaarschijnlijk dat daar het probleem zit.

Ik kan uiteraard hiervandaan niet in jouw kast kijken / jouw vaardigheden op pc gebied inschatten. Als je écht alles goed hebt gedaan dan moet er toch iets 'griezeligs' aan de hand zijn want een betere processor zal de games natuurlijk niet slechter laten presteren.

Wat voor processor zat erin voordat de 8400 werd geplaatst?
 
de prossesor werd inderdaad na update van de videokaart geplaatst.
Voor deze prosessor had ik een E2220 2.4 Ghz. Ik moet toegeven dat de games (buiten de lag om) wel veel soepeler gaan. Misschien dat ik tog de videokaart drivers opnieuw kan installeren.
 
Dan stel ik voor dat je het 'simpel' houdt:

maak binnen apparaatbeheer de installatie van de videoadapter ongedaan en start daarna NIET opnieuw op (zoals Windows ongetwijfeld zal voorstellen).

Ga dan eerst naar de verkenner en verwijder daar de restanten van de videokaartmappen.

Start ook dan nog niet op maar draai een tool als Ccleaner. (Ken je die?)

Start daarná pas je pc op en je videokaart wordt opnieuw gedetecteerd en geïnstalleerd. Download eventueel (vergelijk versienummer met versienummer op site videokaartfabrikant met de geinstalleerde) de laatste videodrivers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan