na samenvoegen mailen met gmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

nancyenpatrick

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 sep 2012
Berichten
2
Ik verstuur al jaren mailings naar onze leden onze vereniging door een worddocument samen te voegen met de ledenlijst en zo te mailen.

Dat werkte perfect, totdat ik van mailadres ging wijzigen.

Ik heb/had een kpn-mailadres, maar ik gebruik nu gmail.com.

Als ik ga samenvoegen komt de mail vanuit het kpn-mailadres.

Kan je dit we zo doen met gmail?

Zo ja, hoe kan je dat instellen?
 
Hallo nancyenpatrick. In gmail moet je eerst een groep aanmaken. Je hebt een mailadres en een account. Dan moet je alle mailadressen aanmaken/invoeren die bij die groep horen. Je moet KPN omzeilen. Gewoon vanaf gmail werken.

Dan verwijs ik je naar deze Klik.

Gebruik google chrome. Dat werkt echt het beste. Lees hier meer over het hoe en wat. Klik

Chrome is super snel, veilig en goed. Gmial werkt zeer goed. Verdiep je erin het is een verademing. Gebruik hem zelf ook voor onze sportclub.
 
@manamana: Je zit volgens mij helemaal fout. Zie hieronder.
@nancyenpatrick: Je verstuurt (als je zelf niets wijzigt) altijd vanuit je standaard mail account (=KPN in jouw geval). Wil je de mail versturen vanaf een ander account dat je in Outlook toegevoegd hebt, dan moet je het VAN veld gaan gebruiken bij het opstellen van de mail. In Outlook 2003 is dat (met een geopend nieuw mailtje) te bereiken via Opties... -> Van
Dan het Van veld vullen met je gmail afzenderadres.
Test dit eerst even goed uit, door een nieuw mailtje als Van je gmail account te sturen naar je KPN e-mail account en kijk of die goed aankomt.

Tijs.
 
Oke. Maar ik ga er vanuit dat hij dit zei in zijn eerste bericht.....

Geschreven door nancyenpatrick. "Dat werkte perfect, totdat ik van mailadres ging wijzigen."

Dus kennelijk werkt het dan niet. En als er een gmail is aangemaakt waarom dan niet vanuit gmail verzenden dan omzeil je gelijk dat andere allemaal.

Maar we wachten af.
 
@manamana: Wat de topic-starter volgens mij bedoelt is dat hij de mails nu vanuit een gmail mailaccount wil versturen ipv. het KPN mailaccount.
Ik ging erop in dat de mail (vanuit Outlook) via het gmail mailaccount wordt verstuurd, dus niet (meer) via het KPN mailaccount.

We horen wel van de topic-starter hoe het nu eigenlijk zit, maar ik schat in dat ik warm zit.

Tijs.
 
opgelost

Het is opgelost!

Ik moest in de outlookopties het g-mailadres als standaard selecteren

Bedankt voor de feedback
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan