• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Na selectie gegevens van de selectie toevoegen aan ander blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

timothyr

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
6
Ik ben timothyr en ben nieuw hier ik hoop iets aan jullie te hebben en straks als ik iets verder ben ook iets terug kan geven! Bedankt iedergeval alvast voor de moeite!

Ik heb een vraag over hoe je na een selectie in een Excel bald die waardes van de selectie om kan zetten in een ander werkblad. Even een voorbeeld om het duidelijk te maken:

Aan een bepaalde machine plegen we 1 keer per maand, 1 keer per kwartaal of 1 keer per jaar onderhoud.

Ik selecteer in mijn Excel blad dat ik alles wil zien wat 1 keer per jaar moet gebeuren.

Olie verversen 1 keer per jaar
Lager vervangen 1 keer per jaar
Luchtlekkage controleren 1 keer per jaar
Enz enz
Enz enz

Nu wil ik die onderhoudsregels in een soort van werkbon hebben die je aan iemand mee kan geven waardoor die kan zien wat er moet gebeuren. Ik krijg dit niet voor mekaar omdat er iedere keer andere cellen zijn die op de werkbon moeten komen.

Zo’n werkbon heb ik erbij gestopt Alvast bedankt voor de hulp!
 

Bijlagen

  • inspectielijst.xls
    23,5 KB · Weergaven: 37
keuzeblad?

timothyr,

kun je ook je keuzeblad toevoegen?

Haije
 
ja tuurlijk excuses
 

Bijlagen

  • moederbladingevuld.xls
    62,5 KB · Weergaven: 38
mbv een draaitabel?

Hallo timothyr,

in de bijlage een oplossingrichting die gebruik maakt van een draaitabel.
Kijk eens of dit een richting is die je aanspreekt.

Haije
 

Bijlagen

  • moederbladingevuld (hs).xls
    90 KB · Weergaven: 26
Hallo timothyr,

in de bijlage een oplossingrichting die gebruik maakt van een draaitabel.
Kijk eens of dit een richting is die je aanspreekt.

Haije


Super Haije! Dit is echt iets wat ik zocht... Ben hier nog niet bekend mee.... misschien kan je wat uitleg geven hoe je het gedaan hebt waardoor ik hem zelf geheel naar mijn wens aan kan passen, of is het echt het begin?? Alvast bedankt!!!
 
Laatst bewerkt:
op weg

timothyr,

om te beginnen heb ik een kopie gemaakt van jouw Blad1 en daaruit alle lege regels en kolommen verwijderd. Hierdoor is een aaneengesloten gebied met gegevens ontstaan.

Daarna de cursor gezet in dat gebied en vervolgens gekozen voor Data > Draaitabel- en draaigrfiekrapport..

Kijk verder eens onder Excel-help.

Samen met de draaitabel die in m'n voorbeeld staat kom je er ongetwijfeld uit...:thumb:
En anders: je weet het forum te vinden....

Succes!

Haije
 
Dank je wel! We gaan er even mee stoeien! Misschien kan ik dit meteen voor de inspectielijst gebruiken dus dat zou helemaal mooi zijn! Bedankt tot dusver en we gaan het allemaal proberen!
 
timothyr,

om te beginnen heb ik een kopie gemaakt van jouw Blad1 en daaruit alle lege regels en kolommen verwijderd. Hierdoor is een aaneengesloten gebied met gegevens ontstaan.

Daarna de cursor gezet in dat gebied en vervolgens gekozen voor Data > Draaitabel- en draaigrfiekrapport..

Kijk verder eens onder Excel-help.

Samen met de draaitabel die in m'n voorbeeld staat kom je er ongetwijfeld uit...:thumb:
En anders: je weet het forum te vinden....

Succes!

Haije

Haije, ik ben er mee bezig geweest en heb het ongeveer zoals ik wil. Ik heb nu een moederblad, een blad om een inspectielijst te maken, een blad om een smeerlijst te maken en een blad waar ik alle gegevens in kan vullen waar die alles uit kan halen voor de bladen.

Met dat laatste blad is nu alleen nog een probleem...... Als ik de velden wil updaten zegt die dat hij het bronbestand niet kan vinden en ik krijg het probleem niet opgelost.... kan jij nog even kijken wat er aan de hand is?

Alvast hartelijk dank!!
 

Bijlagen

  • moederbladingevuldNIEUW.zip
    27,6 KB · Weergaven: 25
Haije, ik ben er mee bezig geweest en heb het ongeveer zoals ik wil. Ik heb nu een moederblad, een blad om een inspectielijst te maken, een blad om een smeerlijst te maken en een blad waar ik alle gegevens in kan vullen waar die alles uit kan halen voor de bladen.

Met dat laatste blad is nu alleen nog een probleem...... Als ik de velden wil updaten zegt die dat hij het bronbestand niet kan vinden en ik krijg het probleem niet opgelost.... kan jij nog even kijken wat er aan de hand is?

Alvast hartelijk dank!!

Is al gefixt! gewoon ff de wizart opnieuw doorlopen en daarin veranderd! :thumb:

Bedankt voor al je hulp!:thumb::thumb:
 
Graag gedaan!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan