Navigatievenster uitschakelen en blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

fmeca

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2009
Berichten
95
Hoi mede forummers.

Heb me suf geprogrammeerd aan een applicatie, die perfect in access 2003 functioneert, en alles zo goed als kwaad beveiligd, upgraden we naar Office 2010.

Mijn applicatie loopt wel maar van beveiliging is geen sprake meer.

Stap 1: Hoe kan ik het navigatievenster in access 2010 (VBA) blokkeren zodat deze niet opkomt bij het starten van mijn frontend db?
Doel: Dat niemand aan mijn VBA-code komt.
Werkt mijn db dan ook nog in 2003?
 
Je kunt in <Opties>, <Huidige database> aangeven wat er zichtbaar mag zijn of niet. Onder andere dus of het Navigatievenster getoond moet worden of niet. VBA code beveiligen gaat op exact dezelfde manier als in 2003, dus via <Alt>+<F11>, en dan de eigenschappen van het project instellen.
 
Michel.

Dank je voor je reactie.
Het navigatievenster was al uitgeschakeld, zelfs ook in de gekoppelde backend databases.
Maar het verscheen toch.

Nog FF verder gezocht.
Door het koppelen van de backend databases werd op een of andere manier het venster weer geactiveerd.

Men kwam met volgende oplossing.
Code:
    DoCmd.NavigateTo "acNavigationCategoryObjectType"
    DoCmd.RunCommand acCmdWindowHide
Deze in het laden van het 'start' formulier geplaatst.

Ik meld het topic klaar als ik uitgetest ben.
Moet nog testen of de code ook o.a. in Access 2003 werkt en geen problemen oplevert.

TO BE CONTINUED
 
Access 2003 heeft nog wat problemen met de uitvoering.

Vervolgens, met VBA, de access-versie vergeleken en indien deze >= 2007 is de functie wel of niet uitvoeren.

Dit levert echter geen noemenswaardige verbetering op.
Mogelijk omdat ik deze functie in een module heb gezet.

Het blijft foutgaan bij het openen en sluiten van formulieren. Als ik vanuit form1, form2 open en form1 sluit.
En zoals al eerder aangegeven tijdens de code voor het koppelen van de backend met de frontend database verschijnt in access > 2003 het navigatievenster toch nog even. Na het koppelen is deze wel weer weg.
Hier valt mee te leven.

Vooralsnog heb ik het probleemn opgelost door twee versie te maken. één versie voor Acces tot 2003 en een versie voor Access 2007 en hoger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan