Netbook boot niet meer vanaf USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lennart5

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2007
Berichten
47
Hallo iedereen,

Onlangs geprobeerd om Chrome OS (http://chromeos.hexxeh.net) op mijn netbook te installeren. Ging goed. Dacht echter dat het niet werkte, maar later bleek dat dat aan mij lag. Dus probeerde ik in eerste instantie om COS opnieuw te installeren. Dit is ergens fout gegaan, want COS wil niet opstarten. Als ik mijn netbook opstart vanaf de harde schijf namelijk, krijg ik GRUB te zien en kan ik kiezen uit OpenSuse 11, COS en Failsafe OpenSuse. OpenSuse kan ik niks mee en COS start niet op. Dus probeerde ik opnieuw om COS te installeren met een nieuwe image. Echter, mijn netbook weigert nu te booten vanaf USB, als ik dit probeer kom ik in een bootloop terecht. Dit gebeurt echter alleen als ik in de BIOS de harde schijf uitzet, en dus alleen de USB-poort als bootdevice selecteer. Als ik de harde schijf er wel bij zet, maar de USB op de eerste plek, probeert 'ie eerst vanaf USB te booten. Maar omdat dit dus niet werkt, krijg ik GRUB weer te zien.
Weet iemand hoe ik van dit euvel afkom om gewoon COS of desnoods gewoon ubuntu te installeren?

Groeten, Lennart.
 
Ja, ik heb het met een aantal images geprobeerd, zowel Chrome als Ubuntu. Ik denk dat het probleem bij de GRUB-loader ligt, en ik heb geen idee hoe ik daar van af kom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan