Netwerkadapter valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coen111

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
314
Hoi,
Van mijn Dell Inspiron 15R valt mijn netwerkadapter (Intel Centrino) regelmatig uit. Met de probleemoplosser de netwerkadapter weer inschakelen helpt wel eens, maar niet altijd. Zit daarom nu regelmatig aan een draad. Is er softwarematig iets aan te doen? Is de hardware makkelijk te vervangen? Of moet ik gewoon een usb-netwerkkaart kopen? Advies?
 
Het is niet de energieinstelling ervoor die niet op altijd aan staat?
 
BIOS update al gedaan?

Dit soort problemen worden vaak verholpen met een BIOS update. Deze kun je doen door naar de website van de fabrikant te gaan, dan naar drivers te zoeken en daar de nieuwe update te downloaden. Let op! Zet tijdens het proces je computer niet uit, anders werkt hij niet meer.
 
@ Lange Pier: energie-instelling lijkt me niet logisch, het gebeurt gewoon tijdens compu activiteiten.
@ Niels: BIOS update zal ik checken
 
En een driver update,zou dat ook kunnen helpen???
 
@ Lange Pier: energie-instelling lijkt me niet logisch, het gebeurt gewoon tijdens compu activiteiten.
Deze energie-instelling is (ook) in apparaatbeheer te vinden
energysettings.png
Wat heeft dat met compu-activiteiten te maken?
 
Laatst bewerkt:
De meest voor de hand liggende oplossing lijkt de juiste: drivers updaten. Via de Dell-site kon ik wat updates doen. Dank allen voor de suggesties.
 
Ik zit toevallig nu met hetzelfde probleem, bij iemand geweest die al een jaar lang een EnGenius usb adapter heeft, deze heeft het altijd netjes gedaan op zijn windows 8, nu vorige week had hij plots geen verbinding meer en kon de adapter geen beschikbare netwerken meer vinden, ik de adapter verwijderd, opnieuw laten vinden en alles werkte weer, daarna de computer in de avond uit gezet en de volgende dag weer opnieuw opgestart, ja hij kon nog steeds netwerk verbindingen vinden en maakte meteen weer contact, toen opeens viel de internet weer uit en kon hij geen enkel netwerk verbinding meer vinden, gekeken of er aparte drivers waren maar die waren en alleen voor windows 7 en voor windows 8 en 10 waren die niet nodig. Nu heb ik deze adapter mee naar huis genomen en heb hem hier in mijn surface pro 3 in de usb poort geprikt, ik heb nu inmiddels al de hele avond verbinding en geen enkel probleem ook maar gehad.
Kan er op de andere computer waar het nu steeds fout gaat soms iets met de usb controllers aan de hand zijn, ik heb er een wat oudere usb stick nu ingeplaatst en duurde het even eer deze uiteindelijk ook herkend werd, pas na het opnieuw opstarten van de computer werd deze usb stick gevonden en waren er pas weer verbindingen beschikbaar, als ik de stick er uit trek en daarna weer plaats dan zijn er zeer lange tijd weer geen netwerk verbindingen beschikbaar, laat ik hem in de usb poort zitten en ik start die computer weer opnieuw op dan maakt hij wel weer meteen verbinding en zijn er meerdere verbindingen beschikbaar, ik denk toch echt dat er iets in die computer wat met usb te maken heeft niet meer goed werkt, heeft iemand misschien een suggestie voor me.
groeten,
Barney
 
Laatst bewerkt:
Het zou ook je voeding kunnen zijn.
Het eerste wat stuk gaat aan je voeding is vaak de 5 volts uitgang.
En usb werkt op 5 volt.
 
Bedankt voor je reactie Palomino.
Dat had zeker ook gekund dus.
Ik heb nieuwere drivers voor W8 kunnen vinden en deze geinstalleerd nadat ik de oude had verwijderd incl de extra software tool.
Hij valt tot nu toe niet meer weg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan