Netwerkkanaal aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Korkel

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2014
Berichten
53
Hallo,

Wij zitten thuis met WiFi op een bepaalt netwerkkanaal, kanaal 5. Deze geeft redelijk vaak problemen, aangezien het kanaal overvol is. Kan ik naar een ander kanaal gaan en hoe doe ik dit dan?

Heeft dit eventuele gevolgen?
 
Dat moet je in de instellingen van je draadloze router veranderen, bij de Wireless instellingen. Dus inloggen op de configuratiewebsite van je router en daar de aanpassingen doen.

Verder verstoort dat alleen tijdens de aanpassing, maar ik raad je wel aan niet kanaalnummers 12 of 13 te nemen, omdat (afhankelijk van de instellingen van de apparaten die je ermee laat verbinden) die mogelijk niet met die 2 kanaalnummers kunnen verbinden (in NL/Europa gaan we t/m kanaal 13, maar USA ingerichte apparaten gaan maar t/m kanaal 11).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, ik ga kijken of het lukt! Verbinding behoud ik gewoon?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je raakt 'm (na aanpassing) tijdelijk kwijt, maar zou vanzelf opnieuw moeten verbinden zodra de router is heropgestart / de wijziging is doorgevoerd.

Tijs.
 
Beperk je tot het kiezen uit de kanalen 1, 6 of 11.
 
Moet ik de router hierna zelf handmatig herstarten of?
 
Ik zou eerst iNssider gratis downloaden en installeren, om zeker te zijn welk kanaal nog vrij is!
 
In inSSIDer wordt ook uitgelegd waarom je alleen de kanalen 1, 6 of 11 moet gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan