Netwerkproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

spree

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2007
Berichten
32
Toen ik gister mijn computer opstartte, werkte het internet plotseling niet meer. In het netwerkcentrum is geen adapter te vinden, en het lampje bij mijn ethernet ingang brand niet meer.

Ik heb een BIOS update gedaan, LAN in de BIOS aangezet, Optimised defaults in de BIOS geladen, de ethernet drivers opnieuw geinstalleerd, mijn CMOS gereset door de batterij te verwijderen, maar allen zonder succes.

In verband met tijdsnood heb ik een PCI netwerkkaart gekocht en geinstalleerd (Sitecom LN-027). Wanneer ik mijn internetkabel aansluit brand het lampje bij de ingang gewoon, dus de kaart heeft stroom en herkent de netwerkkabel. In windows wordt hij alleen niet herkend. Bij apparaatbeheer is geen nieuwe item te vinden, en wanneer ik hem laat zoeken naar nieuwe hardware wordt er niets gevonden. Windows herkent de kaart dus in zijn geheel niet, en zelfs bij het handmatig installeren van de correcte drivers wordt de kaart niet gevonden. Ook zie ik bij apparaatbeheer nergens de onboard ethernet adapter staan, dus ik kan deze ook niet verwijderen om hem te vervangen voor de correcte driver.

De netwerkkaart zit in PCI slot 2 omdat 1 geblokkeerd wordt door de koeler van de grafische kaart.

Ik moet voor school veel werk via internet doen, dus hulp zou erg gewaardeerd worden!


Specs:

Mobo: GIGABYTE GA-B85M-D3A
OS: Windows 7
Netwerkkaart: Sitecom LN-027
GFX: Geforce 560 GTX
MEM: 2x Crucial Technology BLT4G3D1608ET3LX0 4GB DDR3 1600 UDIMM
 
In netwerkcentrum staat nooit een adapter. Wel DezeComputer(=de pc) - Netwerk (= de router) - Internet (= de verbinding met de "buitenwereld").

Ook in Nieuwe hardware zal ie niet getoond worden, daar Windows deze kaart automatisch herkent en automatisch de juiste driver activeert.

De netwerkkaart zou wel te zien moeten zijn in "Apparaatbeheer" en dan binnen het onderdeel "Netwerkadapters"


tenslotte nog dit: er zit standaard een LAN op het mobo. Daar is die LAN-setting in de BIOS voor.
Waarom die niet gebruikt? Is ie kapot of zo?
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik al heb gezegd staat de realtek ethernet controller niet tussen apparaatbeheer (ook niet als ik de verborgen apparaten laat zien). Deze stond er normaal wel, en is denk ik door een deep sleep modus verdwenen. De aangekaarte methoden die via Google te vinden zijn geven alleen geen oplossing, dus ik verdenk het moederbord ervan defect te zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan