Niets wil installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

dhldhldhl

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2009
Berichten
57
Hallo allemaal. Ik heb laatst op straat een oude computer gevonden en hem uiteraard meegenomen. Alles ziet er goed uit, moederboard: Asus A7N266-VX. Processor is een AMD Athlon XP @ 2GHz. Ik heb er een harde schijf, memory (DDR), DVD-speler en een voeding aangehangen. In de BIOS ziet alles er netjes uit, behalve dat de CPU-temperatuur ca. 130°C aangeeft, maar je het koelblok makkelijk aan kan raken. Als ik Win XP wil installeren komt hij steeds bij een bluescreen, soms staat er iets met atapi.sys. Win 98 en Ubuntu willen ook niet installeren. Enig idee wat er fout kan zijn? Ubuntu memory test geeft heel veel errors... Memory corrupt? Zou vreemd zijn, want het komt uit mijn goede computer die nergens last van heeft... Enige ideeën? Alvast bedankt.
 
wie weet, maar dan is het wel vreemd dat ik gewoon in de BIOS kan en - dit had ik er net niet bij gezet - ik kon een soort van in Win 98. Ik had dat namelijk geïnstalleerd staan op de HDD die ik gebruikte, in veilige modus kon ik er wel in komen en deed het het ook gewoon. En met de Win XP installatie kwam ik tot aan het moment waar ik een nieuwe partitie moest maken.

PS Sorry dat ik niet zo duidelijk was...
 
Doe eens wat schone koelpasta onder de proc.

Kan het haast niet aan liggen denk ik, computer even een tijdje uitgelaten, opgestart, gelijk de BIOS in en er stond 90°C, dat lijkt me geen normale temperatuur als je net de computer hebt opgestart... Maar wie weet, is koelpasta duur?

In elk geval bedankt :)
 
niets

Nee,hoor.
denk 3 of 4 euro,voor een spuitje(3 cm).
Maar misschien heeft ieman wat over.
je hebt maar een beetje nodig.
kan zijn dat de oude pasta hard geworden is,en haast gen contact meer maakt.
hoeveel toeren draait de ven?

ik draai nu ong 9 jaar met deze PC,en 2-3 weken terug stond hij ook tegen de 100 C.aan-uit. dolletjes.
nieuwe pasta,nu 34 c.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt goed. Hoe hard mijn fan draait, is een beetje een raar verhaal. Toen ik hem vond zat er namelijk helemaal geen fan op, alleen een koelblok. Ik heb een best wel grote fan gewoon op het koelblok gelegd, en die aan een voedingkabel gekoppeld. Dus ik kan het niet zien. Ik denk dat ik bij de eerst volgende PC-dumpdag (is in Amsterdam) een stel fans koop die het goed doen en die op een gewone fanpoort kunnen. Maar heel erg bedankt!

ps de fan zit dus gewoon op 12V
 
Kijk dan eens of het koelblok goed op de processor staat.
Zo ik lees,staat deze los,toch?
Ik heb voor nood een koperdraadje(met kous) om mijn koeler gedaan. waren 2 palletjes afgebroken
Zit weer stevig.
Koelblok 478 plus ven kost niet zoveel,hoor. 2e hands.
 
Alweer, sorry voor onduidelijkheid, --edit-- fan ligt los op koelblok. Koelblok zit wel vast. Ik koop binnenkort wat koelpasta en ga eens aan de haal met de proc en blok...
 
Laatst bewerkt:
Oke.
Maar die moet wel goed persen.om goed te koelen.
Los op,werkt niet,heb je ook geen warmte overdracht(pasta)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan