• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nieuw document altijd openen in nieuwe werkmap

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelle87

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2013
Berichten
278
Goedenmorgen,

Is het mogelijk om in te stellen dat een Excel document altijd in een nieuwe werkmap geopend wordt?

Ik werk vaak met 2 (of meerdere) documenten tegelijk, die ik graag op mijn scherm naast elkaar wil zetten. Zodra Excel 1x geopend is, worden de aparte documenten in die ene Excel werkmap geopend.

Daarom zou ik graag standaard in willen stellen dat, zodra een ander Excel bestand geopend wordt, deze automatisch in een nieuwe werkmap geopend wordt. Hierna kun je ze namelijk wel naast elkaar zetten.

Alvast bedankt :)!

Groet,
Jelle
 
Jelle,

Ik begrijp dat je standaard een Exeldocument wil starten in een nieuw Excel programma om deze naast elkaar te kunnen zien.
Ik heb geen idee hoe je dat zou kunnen instellen.
Maar dit is ook niet nodig, als je twee documenten in het zelfde Excel programma naast elkaar wil zien open je twee bestanden,
ga je naar Beeld in het lint, kies je in Venster voor Alle vensters en kies je bijvoorbeeld voor schikken horizontaal.
Hierdoor worden beide vensters getoond.

Veel Succes.
 
Hallo Elsendoorn,

Ja, dat is inderdaad een optie. Helaas werkt dit in mijn/ons geval niet. We hebben namelijk een aantal programma's die vanuit Excel geopend worden, daarna komt een VBA formulier naar voren en wordt het Excel bestand geminimaliseerd. Dus een volgend Excel bestand dat geopend wordt, moet eigenlijk in een nieuwe werkmap geopend worden.

Daarnaast werken met we met 2 schermen per werkplek, dus het is handiger om op beide schermen 1 x Excel geopend te hebben.
 
Hallo Jelle,

Bedoel je dat je op je taakbalk voor elk geopend Excel bestand een Blokje ziet?Taakbalk.jpg

Als je dit bedoelt, dat is dus mogelijk. Is dat niet een instelling ergens in Windows? Weet alleen zo niet zo gauw meer te vinden. Misschien iemand anders?

Gr. Mirjam
 
Het meest makkelijk is Excel twee keer opstarten. De eerste sessie zet je op het eerste scherm en de tweede sessie op het tweede scherm. Je hebt dan twee onafhankelijk van elkaar draaiende sessies. In de taakbalk zie je dan ook twee keer Excel voorkomen. Via Bestand openen kan je in het juiste scherm de juiste bestanden openen.

@MirjamHelp,
Wat jij denk ik bedoelt, is het weergeven van verschillende geopende bestanden binnen een zelfde sessie. Dit kan kan je via de opties van Excel aangeven. Xl-2007 Opties-->Geavanceerd-->Alle vensters op de taakbalk weergeven.
 
Excuses voor mijn late reactie, kwam prive wat tussendoor, waardoor ik even offline was.

@VenA, dat is inderdaad de oplossing. Maar ik vroeg me af of dit ook automatisch ingesteld kan worden, zodat ieder bestand dat geopend wordt, in een nieuwe Excel 'sessie' opgestart wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan