Nieuwe computer aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sweetgirl1985

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2002
Berichten
72
Hallo allemaal,

Ik wil graag een nieuwe computer aanschaffen maar ik zie door de bomen het bos niet meer! liefst een intel en de sims 3 moet er op gespeeld kunnen worden.
Dus dit zijn de minimale systeemeisen:

VOOR WINDOWS VISTA
* 2.4 GHz P4 processor of gelijkwaardig
* 1.5 GB RAM
* Een 128 MB Videokaart met ondersteuning voor Pixel Shader 2.0
* De laatste versie van DirectX 9.0c
* Micosoft Windows Vista Service Pack 1
* Ten minste 6,1 GB vrije ruimte op de harde schijf met minstens 1 GB aanvullende vrije ruimte voor aangepast materiaal en opgeslagen games.


Verder is het handig als hij een paar jaar mee kan en er moet een goede videokaart inzitten.Heeft er iemand tips? en waar moet ik opletten? En wat is beter een kant en klaar systeem zoals van de mediamarkt of 1 laten bouwen in de plaatselijke computershop.
Budget ongeveer €500 als ik het daarmee red :)

Veel vragen! hopelijk ook wat antwoorden van jullie?
 
Tja. bij 500 euro zijn de acers en medions van deze wereld vaak wat goedkoper. Dat komt door Vista.
Bij zelfbouw (wat een samenstelling bij een plaatselijke shop ook is) neemt Vista al 1/5 van het budget in.
400 euro voor een systeem is eigenlijk te weinig.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[59299]=1&product[80745]=1&product[212797]=1

Dit is al 450 euro excl vista. Goedkoper zou ik echt niet gaan.
Anderzijds zie ik tot 550 euro ook niet echt veel soeps staan op internet.
 
ken je niet iemand die een pc in elkaar kan schroeven?
Dat bespaart namelijk veel geld. Ook daar hik je tegenaan.
 
ken je niet iemand die een pc in elkaar kan schroeven?
Dat bespaart namelijk veel geld. Ook daar hik je tegenaan.

Nee niet echt,
wel iemand die via zo`n zelfbouw winkel misschien iets kan regelen, maar dat vind ik te vaag allemaal.

Hoeft ook niet perse 500 euro te zijn, de meest redelijke die ik nu heb gezien zijn tussen de 500 - 600 euro.

Er hoeft in 1e instantie geen beeldscherm bij dus dat scheeld alweer :)
Ik zet er gewoon zo`n oude 17 inch boven.
 
Heeft niks met het aantal mb te maken. Maar met een pc binnen dat budget kun je nooit ZWARE games spelen
 
Heeft niks met het aantal mb te maken. Maar met een pc binnen dat budget kun je nooit ZWARE games spelen

Welk budget dan wel? en wat voor systemen?

Vereiste is dat de Sims 3 er op kan draaien, die komt in juni uit.
Verder speel ik niet echt andere Games, alleen Sims 3 en Roller Coaster Tycoon 3.

Vroeger toen het allemaal veel simpeler was had ik nog verstand van computers lol, waar is het misgegaan? want ik snap er echt niks meer van!
 
intel of amd is niet belangrijk. Prestaties zijn belangrijk.
Die completer pc wordt wel heel duur incl vista.

Mijn samenstelling is het beste. :)
 
De pc bevat 4GB geheugen een dikke videokaart met 512mb geheugen en een zeer krachtige 3.0 Ghz duo core processor!!
Op de pc is Windows Xp Professional geïnstalleerd, eventueel kan hier nog Windows Vista Ultimate op geïnstalleerd worden.
De verdere specificatie's van de computer zijn:

Specificatie's:

Logitech Toetsenbord+Muis
4 Gb Kingston Werkgeheugen (800 mhz)
512 mb Ati Radeon HD 4850 videokaart
3.0 Ghz AMD Athlon X2 Duo core processor
Samsung Dvd brander (Dual layer brander)
320 Gb Samsung spinpoint harde schijf
MSI K9N NEO-F V2 moederbord
7.1 geluidskaart
Realtek Gigabit netwerk kaart
Windows Xp Professional

Is dit ook een goede? of is het stom om op marktplaats rond te kijken en te vergelijken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan