Nieuwe computer zonder windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefanmethorst

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2002
Berichten
288
Hallo allemaal,

zondag krijg ik mijn nieuwe compupter. Er staat nog helemaal niets op. Ik wil 'r windows XP Home opzetten. Moet ik nog dingen in de BIOS e.d. wijzigen of kan ik gewoon de CD erin doen, en de computer opnieuw opstarten met behulp van de cd?

Dit is mijn computer:
Midi tower Black/Zilver 300W Prescott ready
MSI 865PE FSB800 DDR400 S-ATA 10/100/1000
INTEL, P-IV 3200 MHz S478 1MB FSB800
1024MB DDR DIMM PC400
SEAGATE, 120GB 7200RPM S-ATA 8MB
MSI GF FX5700LE 256MB DDR TV-DVI
Floppy drive 3,5" Zwart
LG 16x48x DVD bulk black
LG DUAL LAYER 12x BLACK + NERO V6
CREATIVE, Inspire 2.1 P380 Ret
Neovo F-417 17 " TFT Scherm

Stefan
 
Je moet in het Bios kijken of de bootvolgorde zo staat dat hij als eerste van cdrom leest.

Mogelijk moet je harde schijf ook nog gepartitioneerd en geformatteerd worden.
 
Ik zal inderdaad eerst even kijken of die als primairy staat. De hd kun je formateren via windows setup.

Verder heb ik nog een TFT schermpje bijgekocht: Neovo F-417. Werkt deze meteen? of moet ik 'm eerst installeren met m'n oude CRT?
 
Formatteren kan inderdaad via de setup, maar misschien moet je FDISK nog gebruiken om je schijf te partitioneren. Maar dat merk je vanzelf wel.

Over het algemeen werken TFT monitoren gewoon gelijk. Misschien niet de juiste kwaliteit of resolutie, maar dat kun je later met de drivers van de cdrom van je monitor aanpasen.
 
Graag gedaan.:)

En heb je die homeversie al op een andere pc? Want je kunt die code maar op 1 pc installeren ivm de activatie code.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog 1 vraagje... Weten jullie mischien of 'r een geïntergeerde netwerkkaart of zo iets in kan zitten? Want ik kna 'm nergens vinden!
 
De enige gegevens die ik heb staan bovenaan vermeld, ik weet wel dat er een 5.1 geïntergeerde geluidskaart in zit...
 
't moederbord was 8 euro (let op, komt van een groothandel...!)

't is een zwarte doos met het volgend er op:
MS P4 Mainboard Intel 865PE Chipset Based Neo2-P

Ik heb ook nog een vraagje over de geluidskaart:

er zit een 5.1 geluidskaart in, ik heb 2 speakers en een subwoofer van kreative gekocht. er zint zo'n groet stekkerjte aan (zo'n zelfde soort als voor een diskman, mp3-speler e.d. Past die er ook in?
 
Creative speakers moeten op een creative geluidskaart passen. Zit er zo'n klein plugje aan? Dat is de standaard maat.
 
€8,-- voor dat moederboard?

Daar kan je dan nooit aan miskocht zijn.

Mvg Patrick
 
Er zit een geïntergeerde geluidskaart in, er zit zo'n klein groen koptelefoon kopje aan...
 
Geplaatst door Tanja1968
:D Duur typfoutje. Deze prijs lijkt er meer op.

Anders had ie er voor mij zo 10 mogen bestellen.

Lucratief handeltje. lol

Mvg Patrick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan