nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

okeeee

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2005
Berichten
268
Ik wil misschien een nieuwe computer kopen, ik heb zelf alleen niet al te veel verstand van computers. Ik wil er ook wat zwaardere spellen mee kunnen spelen, internet en gewoon de hele dag aanlaten en veel gebruiken. Als er een onderdeel kapot is, is het handiger als ik dat onderdeel gewoon kan vervangen, zonder dat het van een merk afhankelijk is. ik heb liever dat de computer al bijna helemaal klaar is om te gebruiken, en dat ik alleen nog bijvoorbeeld windows hoef te installeren. Ik zou niet weten hoe de software voor het moederboard en dergelijke geinstalleerd moet worden.

Als het mogelijk is, wil ik een computer in Den Haag kopen, in een goede winkel, waar het ook mogelijk is dat er ondersteuning wordt gegeven, als ik softwareproblemen of hardwareproblemen zou hebben.
 
Hallo,
Je geeft zelf aan dat je zware spellen wilt kunnen spelen. Dan kan je dus kijken naar bijvoorbeeld de recommended system requirements van Oblivion (om maar even een lekker zwaar spel te noemen :))

Van de site gekopieerd:
Recommended:

3 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
1 GB System RAM
ATI X800 series, Nvidia GeForce 6800 series, or higher video card

Nu weet je dus een beetje waar je aan toe bent. Het kost een flinke zak geld, zo'n systeem, maar je zegt het veel te gaan gebruiken dus lijkt het me verstandig om dan ook niet te bezuinigen :rolleyes:

Ik ga even zoeken of ik kant en klare gamer-pc's kan vinden voor je :)
 
okeeee zei:
Ik wil misschien een nieuwe computer kopen, ik heb zelf alleen niet al te veel verstand van computers. Ik wil er ook wat zwaardere spellen mee kunnen spelen, internet en gewoon de hele dag aanlaten en veel gebruiken. Als er een onderdeel kapot is, is het handiger als ik dat onderdeel gewoon kan vervangen, zonder dat het van een merk afhankelijk is. ik heb liever dat de computer al bijna helemaal klaar is om te gebruiken, en dat ik alleen nog bijvoorbeeld windows hoef te installeren. Ik zou niet weten hoe de software voor het moederboard en dergelijke geinstalleerd moet worden.

Als het mogelijk is, wil ik een computer in Den Haag kopen, in een goede winkel, waar het ook mogelijk is dat er ondersteuning wordt gegeven, als ik softwareproblemen of hardwareproblemen zou hebben.

Neem eens een kijkje bij Paradigit die zit ook in Den Haag( http://paradigit.nl/ )
En als je windows zelf wilt installeren moet je ook zelf de drivers van je moederbord enz. installeren.
 
Inderdaad, ga daar gewoon een keer langs en ze kunnen en zullen je graag helpen.

Neem een lijstje mee met wat system requirements (die van oblivion lijken me goed om een hele mooie pc samen te stellen! :p ) en vraag vooral veel!
~wat doet een geheugenkaart? is 512mb veel? etc etc


Heb je een oud systeem nu? of zou ombouwen misschien een optie zijn? als het niet te oud is dan kan je paradigit laten kijken wat nog bruikbaar is. (bijvoorbeeld de kast en de harde schijven, je toetsenbord/muis, je luidsprekers...

Laat je maar adviseren en informeren door de lui van Paradigit, en als je er niet volledig in vertrouwd dan NIET kopen, WEL een offerte vragen en dan kom je hier gewoon terug en dan laat je helpmijers oordelen over het systeem (kwaliteit/prijs-verhouding en of het aan je verwachtingen zal gaan voldoen)

Succes! :thumb:
 
Ik bedoel dat ik windows nog zou kunnen installeren, maar ingewikkeldere dingen als moederboard software en grafische kaart software en dergelijke niet. Maar ik heb liever niet een computer zoals van bijvoorbeeld Packard Bell, waarbij je veel van ze afhankelijk bent als een onderdeel het niet doet. Ook krijg je niet een eigen windows cd, maar krijg je van hun recovery cd's, die dus alleen op hun systeem werken. Ik zou dus als het kan een computer willen die ik ook zelf makkelijk kan herstellen, zoals met een windows-cd.

Ik heb al een monitor, toetsenbord, luidspeakers en dergelijke, ik heb alleen nog een systeemkast nodig.
 
okeeee zei:
Ik bedoel dat ik windows nog zou kunnen installeren, maar ingewikkeldere dingen als moederboard software en grafische kaart software en dergelijke niet. Maar ik heb liever niet een computer zoals van bijvoorbeeld Packard Bell, waarbij je veel van ze afhankelijk bent als een onderdeel het niet doet. Ook krijg je niet een eigen windows cd, maar krijg je van hun recovery cd's, die dus alleen op hun systeem werken. Ik zou dus als het kan een computer willen die ik ook zelf makkelijk kan herstellen, zoals met een windows-cd.

Ik heb al een monitor, toetsenbord, luidspeakers en dergelijke, ik heb alleen nog een systeemkast nodig.
Bij paradigit maken ze ook systemen op maat en neem ik aan dat als je windows er bij wilt je gewoon een orginele windows er bij krijgt + cdrom... met standaard pc uit de fabriek ben ik ook niet altijd te spreken.... ik stel ze liever zelf samen...
 
Mocht ik nog software problemen hebben, helpen ze je dan ook?
 
Ik heb deze dvd-drive en cdr-drive

DVD 16x/40x Pioneer 115
Name: DVD-115
Type: ATAPI 16x DVD-ROM (RPC-II), 40x CD-ROM Player

Philips CDD4801 8x4x32x CDR/CDRW/CD-ROM drive
Product Name: CDD 4801
Type: 8x CD-R/4xCD-RW Writer/32x CD-ROM Player

Ik heb deze harde schijf

UDMA-66 4400 rpm



kan ik deze nog gewoon gebruiken?
waar moet ik verder nog op letten bij computers, zijn er goede en slechte eigenschappen?
zijn er nog meer goede computerzaken in Den Haag, behalve paradigit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan