Nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer55308

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2009
Berichten
37
Nieuw game systeem

Best helpmij-ers,

Ik doe nu al zo'n 4 jaar met mijn HP Pavilion en hij beviel redelijk goed. Maar ik word nu wat ouder en wil wat meer met mijn computer (video bewerking, games, fruity loops). De meeste spellen werken niet op mijn computer, en als ze wel werken op de laagste kwaliteit dan is dit meestal nog heel schrokkerig.
Dus ik zat te denken aan een nieuwe computer. Dit mag een laptop zijn maar dat is niet noodzakelijk want buitenshuis zal ik hem niet gebruiken. Mijn eerste vraag is dus: scheelt een laptop in prijs met een desktop met de zelfde specs?
Mijn tweede vraag is of jullie mij willen helpen met het uitzoeken van een nieuwe computer. Ik weet niet precies welke specs allemaal nodig zijn voor games als FIFA, GTA of Call of Duty op medium settings. Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb wat gezocht op internet en kwam op de Medion Akoya MD 8805. Goede prijs (€549) maar ik vroeg me af of de specs genoeg zijn voor de eerder genoemde dingen.
Mijn budget ligt dus ook rond de 600 euro.

Specs:
Intel® Core™ i5-2320-processor (3.0 GHz, Intel® Turbo Boost-technologie 2.0, 6 MB Intel® Smart Cache)
NVIDIA® Geforce® GTX550Ti-grafische kaart met DirectX®11 en 1024 MB DDR5-geheugen, een digitale HDMI audio-/videouitgang, DVI-I en D-Sub VGA-aansluiting
4 GB DDR3 SDRAM-werkgeheugen
2.000 GB-harde schijf voor meer dan vierhonderdduizend muzieknummers of foto’s (bij 4 MB per titel/foto)
MEDION-datapoort3 met USB 3.0 (geschikt voor MEDION 2,5- en 3,5-inch USB 3.0 supersnelle harde schijven)
Multistandaard dvd-/cd-brander met dvd-ram en Dual-Layer-ondersteuning
6-Kanaals High-Definition Audio
Multikaartlezer voor alle gangbare geheugenkaarten (geheugenkaarten niet meegeleverd)
USB-toetsenbord en optische USB-muis

Alvast heel erg bedankt,
Philip Berends
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie. 2TB is inderdaad overbodig. Zijn er ook nog meer eisende spellen dan? En wat zijn de belangrijkste verschillen tussen deze twee computers?

Met vriendelijke groet,
Philip
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt nooit genoeg schijfruimte. Ik heb liever 2 Tb dan 500 Gb. Ik zat er zelf ook aan te denken om deze pc aan te schaffen.

Is hij geschikt voor de nieuwere games op lagere kwaliteit?
 
500gb is voor mij genoeg, en dat scheelt wel wat in prijs neem ik aan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nieuw systeem 400-550 euro

Hallo helpmij-ers,

Ik heb niet heel erg veel verstand van computers maar ik wil graag gamen, alleen dit gaat niet omdat mijn computer dit niet aan kan. Daarom wil ik een nieuwe computer kopen. Ik heb al een mooi systeem gezien van Medion en ik vroeg me af of hier nou een beetje redelijk op kan gamen. Met redelijk bedoel ik niet traag/schrokkerig en op medium settings bijvoorbeeld. Ik heb het over de MEDION® AKOYA® E4050 D (MD 8362)

Specificaties:

AMD Quad-Core A8-3800 Accelerated processor
AMD Radeon™ HD 6550D video
1 TB (1.000 GB) harde schijf
4 GB DDR3 SDRAM

Deze computer kost 400 euro. Ik heb er ook nog een gezien voor 500 euro, ook van medion. De MEDION® AKOYA® E2210 D MD 8363

Specificaties MEDION® AKOYA® E2210 D (MD 8363)

Intel® Core™ i3-2130 processor de tweede generatie
NVIDIA® GeForce® GT530 DirectX® 11 video met 1024 MB DDR3-geheugen en digitale HDMI audio-/video-uitgang, DVI-I en D-Sub VGA
1,5 TB
4 GB DDR3 SDRAM

Nou heb ik aan 1 TB ruim genoeg dus ik vraag me af of ik voor gamen en voor de rest normaal internet/film/muziek gebruik net zo goed de MD 8362 kan nemen in plaats van de MD 8363. Scheelt toch weer 100 euro.

Heel erg bedankt voor het lezen en ik hoop dat ik goede adviezen mag ontvangen,
Philip Berends
 
Beide topics samengevoegd. Zoektocht naar een nieuw systeem van je kan je in 1 topic houden. Mocht er verandering in budget/samenstelling(o.i.d) zijn dan kan je dat aangeven. Behoeft dus geen nieuw topic.

Succes.
 
Die van Dragoncomputers kan je vele malen beter mee gamen dan de medion ;) Houd er wel rekening mee dat je dan nog wel een besturingssysteem (windows) moet regelen/kopen!
 
Laatst bewerkt:
Dankje wel, ik had dat van besturingssysteem nog niet opgemerkt! Maar zou je games (zoals mafia 2, modern warfare 3, saints row 3, gta IV) nog wel redelijk goed kunnen spelen op die Medion? Of is daarvoor de videokaart/processor niet goed genoeg? En zou je anders nog een redelijke game pc van rond de 400-500 euro weten?

Bedankt,
Philip
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan