Nieuwe game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

newpckopen

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Berichten
13
Goedendag,

naar wat gesnuffel op het internet kwam ik terecht bij deze site: http://gamepc.nl/game-pc-kopen
Nu de vraag, zal ik kiezen voor de AMD GAME PC (2e) of de Intel GAME PC (3e).
Dan neem ik in elk geval een 8GB DDR3 Werkgeheugen Kingston [+ € 13,00] en minimaal een Nvidia GTX560TI 1GB [+ € 78,00].
Dit om de games van nu te kunnen spelen op MED settings.
Misschien is het ook verstandig om 1 duurdere processor te nemen? De prijs verschilt bij een AMD of Intel. Is dit de moeite, of kan ik dit beter laten zoals die is.

Is het zo dat je met een intel meer programma's open kan zetten en dat die stabiel blijft draaien? Of kan dit met een AMD processor ook?
Dus bijvoorbeeld: gamen en downloaden.

Alvast hartelijk dank voor de reacties.
 
als ik jou was (als dit mogelijk is), zou ik gaan voor een nog iets sneller processor, bijv een i5 2500k of i7 2600k, het verschil amd/intel maakt qua merk niet super veel uit, maar de intel is gewoon net even wat sneller.

als je een van de processoren die ik noemde erin zet, kan je nieuwe games met gemak op high draaien. ik heb zelf de videokaart die jij noemt in combinatie met een i7 2600k, en draai battlefield 3 op high (hij kan ook op ultra, maar dat gaat ie lichtelijk blurren als het erg druk wordt op 1 stuk)
 
het verschil tussen de i7 2600k en i5 2500k kwa game prestatie is nihiel

zou je het volgende kunnen beantwoorden dan kunnen wij jou ook beter helpen

Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?

Besturingssysteem - Welke wil je?
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc? "randapparatuur = beeldscherm, muis, toetsenbord, printer"
 
Budget - Niet meer dan 1000 euro, dit inclusief beeldscherm. (besturingssysteem zie ik nog wel)
Doel - Ik wil een snelle en duurzame pc, bedoeld voor games van nu, videobewerking is ook wel leuk (niet dat ik dit veel ga gebruiken, maar je weet maar nooit). Normaal zit ik op internet en luister muziek, msn etc. Als ik een game speel, staat internet verder uit..
Omgeving - Liefste een stille pc, als de prijs hierdoor flink stijgt, mag dit ook wel wat lawaaierig zijn.
Assemblage - Zo technisch ben ik niet. Ik weet ook niet of ik dit zelf kan doen? Wat scheelt het qua prijs?

Besturingssysteem - Minimaal windows 7, waarschijnlijk 64 bit. (deze kan ik altijd downloaden). Wat is hiervoor goede optie, omdat dit ook al 100 euro gaat kosten.
Opties / randapparatuur - Beeldscherm moet erbij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan