Nieuwe kast: CoolerMaster Stacker 830 EVO

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrmusic

Inventaris
Lid geworden
29 okt 2006
Berichten
27.152
Omdat ik mijn NZXT Lexa inmiddels een beetje zat was en deze toch nog steeds te luidruchting vond, ben ik op zoek gegaan naar een andere case. Vanmorgen kreeg ik de kans om voor een zeer vriendelijke prijs een als nieuw uitziende CoolerMaster Stacker 830 EVO te kopen. Die kans heb ik dus niet laten lopen.

Zojuist de hele boel ingebouwd, compleet met 7 12cm fans en zojuist de boel opgestart.
Wat een geweldig ding zeg!!:love:
Volop ruimte, verwijderbare moederbord tray, veel geluidsdemping, fluisterstil, kortom, meer dan de investering waard!!

[smallimg]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/05/23/1211557004-040.jpg[/smallimg]

Meer leden ervaring met deze kast??
 
Ik dacht eerst dat ik naar mijn eigen kast zat te kijken (zie mijn systeem ;) ) maar er zit één cijfertje verschil tussen. Ben wel benieuwd waar het verschil inzit. (Misschien de wieltjes ? Heb je er demontabele wieltjes bij gekregen?)
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht eerst dat ik naar mijn eigen kast zast te kijken (zie mijn systeem ;) ) maar er zit één cijfertje verschil tussen. Ben wel benieuwd waar het verschil inzit. (Misschien de wieltjes ? Heb je er demontable wieltjes bij gekregen?)

Hoi,

Er zitten inderdaad demonteerbare wieltjes onder!
 
Aan de buitenkant zie ik 0,0 verschil. De 830 en 831 zullen denk ik nagenoeg identiek zijn. Idd. een fijne kast. Ik heb het deurtje omgezet van rechts openend naar links openend. Mocht je geen handleiding erbij gehad hebben, dan weet je in ieder geval dat dat mogelijk is. (Voor zover dat nodig is)
 
Laatst bewerkt:
Enige minpuntje dat ik heb kunnen ontdekken aan deze kast, was het plaatsen van een 120 mm fan net onder het dak. Het dak kan er namelijk niet vanaf en het was best wel even klooien om die 120 mm fan netjes in het bakje onder het dak te krijgen.
 
Moet zeggen dat dat hier vrij soepel ging, maar ik heb wel een ander probleem.

De kabel van de front-usb zit er los bij en die krijg ik tot nu toe met geen mogelijkheid aangesloten in de kast, ik kom er gewoon niet bij. Jij een suggestie??
 
Ik heb hier hetzelfde ''probleem'', ik ben namelijk ook niet echt tevreden over m'n huidige kast, de AeroCool AeroEngine II, en ik heb ook liever een big tower (vooral om de ruimte). Ik ga waarschijnlijk binnenkort de Thermaltake VH6000BWS Armor+ kopen. Het verschil in formaat is dus wel groot? Want dat is de voornaamste reden dat ik een nieuwe, grotere kast wil, meer ruimte. :)
 
In mijn geval is het verschil in ieder geval enorm, terwijl ook die NZXT Lexa niet een echt "kleine" kast is.
Maar het is echt niet te vergelijken, wat een ruimte!
 
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik qua inrichting van de kast maar 3 dingen heb gedaan:

- de "dak-fan" van 120 mm plaatsen,
- de cardreader aangesloten en
- nadat één van mijn Raptors doodging tegelijk maar even de processorkoeler een grote stof-vrij-maak-beurt gegeven.

De machine zelf is vorig jaar door Alternate geassembleerd.
 
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik qua inrichting van de kast maar 3 dingen heb gedaan:

- de "dak-fan" van 120 mm plaatsen,
- de cardreader aangesloten en
- nadat één van mijn Raptors doodging tegelijk maar even de processorkoeler een grote stof-vrij-maak-beurt gegeven.

De machine zelf is vorig jaar door Alternate geassembleerd.

Dan ga ik maar eens even op Google zoektocht, er zal best een oplossing voor zijn
 
Waar bestaat precies het probleem uit? Ik heb de kast namelijk onder mijn buro staan en kan als jij dat zou willen, even het systeem uitschakelen en de kast naar buiten trekken om te zien hoe het e.e.a. zit, maar dan svp exact de probleemstelling.

In mijn geval is het verschil in ieder geval enorm, terwijl ook die NZXT Lexa niet een echt "kleine" kast is.
Maar het is echt niet te vergelijken, wat een ruimte!

Dat dacht ik ook toen ik de kast kocht, maar toen ik de videokaart zag zitten (klein formaat broodrooster) en ook mijn niet boxed processorkoeler GeminII, een soort van dubbel tennisracket met 2x 120 mm fans erin, toen verdween een groot gedeelte van de ruimte als sneeuw voor de zon.

Ik kan desgewenst een digital plaatje schieten van het interne gedeeld van de front USB aansluiting?
 
Laatst bewerkt:
Probleem is het volgende:

De interne USB kabel is niet aangesloten in de kast aan het Front Panel, waar b.v. ook de firewire kabel aan zit. Ik zie dat front-panel wel zitten binnen in de kast, maar de aansluiting zitten geheel buiten het zicht en ik heb geen idee hoe ik er
a) zo bij moeten komen of
b) dat panel kan losmaken
 
@Pasja:

Welke en hoeveel casefans heb jij erin zitten?
 
Ik ga even kijken en als het kan een plaatje maken, maar........ ik zag zojuist dat mijn digitale camera-accu op 0 staat, ik moet 'm een minuut of 30 laden voordat íe een beetje leven heeft.
 
Ben al blij met je hulp en wacht gewoon geduldig af:thumb:

Wel leuk tussendoor:
Het is hier in de woonkamer op dit moment behoorlijk warm, zon schijnt nog volop naar binnen.

In de Stacker echter zijn de temps:
Mobo 29 graden
CPU 30 graden (E4600 @3.01 Ghz)
Videokaart 34 graden
Harddisk 27 graden
 
Ok, mijn "monsterje" ligt open, ik zie nu idd. wat het probleem is. De grijze (front/top usb kabeltjes verdwijnen allemaal in een metaalkleurig bakje en het brievenbusopeningetje van dat bakje ziet er niet uit alsof je daar doorheen even makkelijk de aansluitingen realiseert.

Ik zag wel aan de voorzijde dat het frontjes slechts met 4 parkertjes vastzit en het lijkt erop (qua architectuur) dat wanneer die 4 schroefjes los zijn, je het hele frontje kunt wegnemen, inclusief het gedeelte dat de power en resetbutton bedekt.

Wat de fans betreft: 2 dus rechtstreeks bovenop de processor (2x 120 mm) die liggen in de dubbele "tennisracket" van de Geminii en daarnaast het dakfannetje 120mm en rearfannetje van 120mm, dus casefans 2 + 2 indentieke recht op de processor.

Dit bericht komt uiteraard vanaf een andere pc ;)
 
Laatst bewerkt:
In mijn geval is het verschil in ieder geval enorm, terwijl ook die NZXT Lexa niet een echt "kleine" kast is.
Maar het is echt niet te vergelijken, wat een ruimte!

Mijn huidige kast is zeker ook niet klein, maar met 3 harde schijven, een lange videokaart en heel wat kabels begint het toch wel vol te worden in de kast. :D

Ben al blij met je hulp en wacht gewoon geduldig af:thumb:

Wel leuk tussendoor:
Het is hier in de woonkamer op dit moment behoorlijk warm, zon schijnt nog volop naar binnen.

In de Stacker echter zijn de temps:
Mobo 29 graden
CPU 30 graden (E4600 @3.01 Ghz)
Videokaart 34 graden
Harddisk 27 graden

Dat zijn heel nette temperaturen!:thumb:
 
Ok, mijn "monsterje" ligt open, ik zie nu idd. wat het probleem is. De grijze (front/top usb kabeltjes verdwijnen allemaal in een metaalkleurig bakje en het brievenbusopeningetje van dat bakje ziet er niet uit alsof je daar doorheen even makkelijk de aansluitingen realiseert.

Ik zag wel aan de voorzijde dat het frontjes slechts met 4 parkertjes vastzit en het lijkt erop (qua architectuur) dat wanneer die 4 schroefjes los zijn, je het hele frontje kunt wegnemen, inclusief het gedeelte dat de power en resetbutton bedekt.

Wat de fans betreft: 2 dus rechtstreeks bovenop de processor (2x 120 mm) die liggen in de dubbele "tennisracket" van de Geminii en daarnaast het dakfannetje 120mm en rearfannetje van 120mm, dus casefans 2 + 2 indentieke recht op de processor.

Dit bericht komt uiteraard vanaf een andere pc ;)

Je hebt precies gezien wat het probleem is en inmiddels heb ik die vier parkertjes ook ontdekt. Ga morgen maar eens kijken of daarmee het probleem opgelost kan worden...

Wat fans betreft heb ik:
Voor de originele 12cm intake van Coolermaster
Achter de orginele 12 cm exhaust van Coolermaster
Bovenin een Skythe 12cm exhaust
In de zijkant 4 x 12cm Zalman blauwe leds intake

Op mijn videokaart ook een Zalman en op de E4600 een Cooling Freezer pro @825RPM.

En het geheel is nog steeds fluisterstil:love:
 
Mijn huidige kast is zeker ook niet klein, maar met 3 harde schijven, een lange videokaart en heel wat kabels begint het toch wel vol te worden in de kast. :D

Nou, ik moet zeggen, toen ik een aantal jaren geleden mijn eerste lege kast kocht, was dat een X-Gear, blauw met blauwe leds, Window en 8cm lawaai-fans.

Toen ik die zo'n 1 1/2 jaar geleden verving door de Lexa, was het net of ik een Bart Smit kast verving door een "echte" computerkast.

Maar, geloof het of niet, zo lijkt het nu weer met de aanschaf van de Stacker t.o.v. de Lexa!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan