Nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrpike

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2012
Berichten
89
Beste Digi-vrienden,

Ik heb wat advies nodig voor het volgende:

Ik ben in het bezit van een LENOVO laptop. Nu is deze laptop flink beschadigd maar werk gelukkig nog wel.
Ik wil nu een nieuwe laptop gaan kopen en zou graag alle data willen overbrengen naar de nieuwe laptop.
Ik heb ook een externe harddisk voor backup doeleinden.
Weet iemand of er een hele eenvoudige manier is om alle data van mijn oude naar de nieuwe laptop over te zetten?
Misschien een hele makkelijke vraag voor jullie, maar ik ben een totale Digibeet vandaar mijn vraag.
Dus ik wil een totale overzetting van 100% data, programma's etc.
Ik kijk uit naar jullie reactie's , en in elk geval al vast bedankt.
 
Een 1-op-1 overzetting lijkt mij lastig, als de configuratie enigzins afwijkt. Ik raad een schone installatie aan, en het overzetten van je documenten.
Al zou OneDrive een goede oplossing zijn als je die in de cloud zou parkeren.
 
Of met een (gratis) programma je huidige harddisk klonen naar een externe disk en daarna die externe disk weer klonen naar de nieuwe pc. Alleen zit je dan met de registratie van windows...maar pakt hij misschien vanzelf op. En je hebt in ieder geval op de externe disk een goede backup...
 
Een schone installatie is get beste ben ik het mee eens.

Een alternatief: Wat mvdvlist schrijft kan ook, maar dan zou ik eerst de Windows op de nieuwe laptop activeren, zodat deze bij alles wat je daarna doet altijd automatisch herkend wordt.

Wat ik mis bij mvdvlist, is dat er van de nieuwe laptop schijf geen mage gemaakt wordt, zou ik toch doen.
Klaar?
Kloon dan de oude laptop schijf naar de nieuwe laptop schijf en na inbouw daarvan opstarten en checken of deze geactiveerd is en anders even activeren.
Draai vervolgens Windows update, dat kan wel ff duren ivm de andere hardware, incl de herstarts, maar uiteindelijk zou je klaar zijn.
Zo doe ik het nu met een soort master schijf die ik heb om bij de kringloop een schone installatie op systemen te zetten die binnen komen, scheelt me erg veel installatie tijd. Zelden dat het mis gaat.

 
Het clonen van de schijf heeft geen enkele zin. Aangezien beide laptops verschillend zijn. Kwa hardware en software. Het beste is je bestanden via een externe hardeschijf overzetten. Je gaat toch ook niet in je nieuwe Mercedes een fiat panda motor sleutelen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan