Nieuwe lenovo 9700 laptop met super traag wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronn1234

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2007
Berichten
23
Hallo allemaal,

Ik heb sinds vorige week een Lenovo G700 laptop. Alleen nu wil het geval dat mijn WIFI super traag is, terwijl deze op andere apparaten wel perfect werkt.

Het downloaden op GrabIt gaat nu bijvoorbeeld met maar 25Kbit/s.. Terwijl ik ziggo heb waarbij het veel en veel hoger is geweest op mijn vorige laptop (zeker 75Mbit/s!!!)

Moet ik iets aan instellingen veranderen ofzo? Wie kan mijhelpen?
 
Mogelijk vind je hier nieuwere wifi drivers dan je nu hebt. Ga naar pagina 4 voor Wlan/wifi drivers.
Alternatief (niet direct aanbevolen voor een 'beginner') kun je op http://www.atheros.cz nieuwere drivers vinden als je een Atheros/Broadcom/Qualcomm wifi adapter hebt, maar dat is een onofficiële site met de kans dat je op de verkeerde link(s) klikt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
En heb je dit alleen op de accu of ook als je op netstroom zit, even testen graag.
 
@Terrarabo: Scherp!
/me herinnert zich een instructie over energiebesparingsinstellingen van de wifi-adapter in Windows op laptops, van jouw hand.

Tijs.
 
Juist, is vaak zo bij nieuwe laptops. Dan staat de draadloze kaart ingesteld op minimale prestaties.
 
Ik heb het ook als ik op netstroom zit, doe niks anders namelijk :p
 
Ok, dan aan de slag met mijn suggestie(s). :D

Tijs.
 
Ik heb zelf
- Broadcom 802.11n Network Adapter
- Qualcomm Atheros AR8172/8176/8178 PCI-E Fast Ethernet Controller (NDIS 6.30)

En ik draai op windows 8 64 bit versie.
Als ik op de website van Lenovo kijk zie ik alleen bij de 32 bit versie de bovenstaande namen staan.:
http://support.lenovo.com/nl/nl/pro.../lenovo-g-series-laptops/lenovo-g700-notebook

Moet ik die dan gewoon aanklikken of heb ik toch die andere van 64 bit nodig
 
Zover ik kan zien moet jij hebben:
WLAN Driver (Broadcom, Qualcomm) for Windows 7 (32-bit, 64-bit) - Lenovo G700
Windows 7 (32-bit)
Windows 7 (64-bit)
WLAN Driver (Broadcom, Qualcomm)
5.100.82.139/10.0.0.227

Die zou ook geschikt moeten zijn voor Windows 8 64-bit.

Tijs.
 
Ik heb de driver gedownload en geinstalleerd, maar het helpt ook niet. Blijft nog steeds traag, al is hij van 1Mbit/s naar 7.5Mbit/s gegaan...
 
Ik heb geen tips meer. Hopelijk anderen wel,

Tijs.
 
Tja, je zal toch toevalligheden moeten uitsluiten en ik adviseer je toch naar de prestatie instellingen van je draadloze netwerkkaart te gaan kijken ook al heb je het op netstroom ook.

Ga via je configuratie scherm naar energiebeheer. Er zal waarschijnlijk een bolletje staan bij gebalanceerd, klik op de schema instellingen wijzigen en vervolgens onderaan op geavanceerde energie instellingen wijzigen. Scroll in het schermpje wat je nu krijgt naar je netwerk kaart en je draadloze netwerk kaart en kijk waar de prestaties op staan van zowel gebruik op accu als op netstroom. Deze moeten uiteraard op maximale prestaties staan.

Grote kans dat het goed staat maar we moeten het even zeker weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan