Nieuwe mediaplayer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
1.264
Hallo.
Ik heb nu een https://www.mede8er.eu/en/index.php?d=800x3d maar steeds vaker heb ik x265 hevc films of 4k enz en die kan ik niet afspelen.
Heeft iemand een tip voor een nieuw apparaat die ik weer op mijn tv en homecinema kan aansluiten en die wel 4k en x265 hevc af kan spelen?
 
Ik zie niets staan op je link over een mediaplayer
 
Ik kan me vergissen maar dat lijkt mij toch software? Dat is toch geen mediaspeler die je op je tv aansluit zoals de mede8er?
 
Tja, ik heb hem geïnstalleerd op mijn samsung tv via google play en die werkt feilloos met ingebakken of externe subtitles.
 
@ edmoor,
ik krijg oops, we kunnen deze pagina niet meer terugvinden.
 
Tja, ik heb hem geïnstalleerd op mijn samsung tv via google play en die werkt feilloos met ingebakken of externe subtitles.

Dan kan ik hem toch niet afspelen via mijn homecinema? Dus geen 5.1
 
Die Chromecast hang je aan een HDMI poort van je TV.
 
Laatst bewerkt:
Dan die waarschijnlijk ook de homecinema anders heb je geen surround geluid
 
Nee. Het geluid gaat via de TV.
Je moet dus je TV op de Home Cinema aansluiten.
 
Nee dat gaat niet alleen vanaf de mediaspeler via de homecinema naar tv
 
Hoe oud is die Mede8er? De formaten die je noemt zijn wat recenter, oudere mediaspelers herkennen die soms niet.
Heb je al gekeken of je jouw Mede8ter kunt updaten? Misschien dat dit helpt.

Als alternatief kun je kijken naar de Nvidia Shield TV Pro, daarop kan ook een externe schijf worden aangesloten.
Surround geluid krijg je door het HDMI signaal te splitsen met een HDMI / SPDIF kastje, of een TV met HDMI-ARC en digitale audio uitgang, die op een receiver kan worden aangesloten.

Een ander idee is je computer als mediaspeler gebruiken - in combinatie met een app op je TV. Dat kan bijvoorbeeld met Plex, Emby of Jellyfin.

Dit soort software kan alle formaten aan en wordt up to date gehouden.
https://rigorousthemes.com/blog/best-emby-alternatives/
 
Een update is niet mogelijk en de mede8er kan deze formaten niet aan. Ook is er geen nieuwere versie.
Het wordt me allemaal te ingewikkeld dus ik laat het zo. Als er een keer alleen een x265 versie is van wat ik wil zien dan doe ik het met een flash drive in de tv alleen heb je dan geen dolby surround. Ook niet zo erg dan.
Iedereen bedankt voor de input.
 
Converteren van 265 naar 264 is misschien ook een optie, mét behoud van de diverse audiokanalen. Je bestandsformaat gaat er wel groter van worden ..
Btw, mijn AcRyan HD speelt ook geen 265érs meer af ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan